Deze BMW M1 Procar is zojuist opgedoken tussen de verkoopadvertenties en jij wilt hem. Of zijn we nu aan het projecteren? Of allebei?
We zien geen reden waarom je deze BMW M1 Procar niet zou willen. Hij is volledig gerestaureerd en ziet er wellicht beter uit dan toen hij in 1979 de productielijn verliet. Het chassis is de 31ste (van 40) Procars ooit gebouwd en diende als reserve voor het Procar Championship. Dat bleek niet nodig, en het chassis werd gebouwd tot een normale M1 voor de straat. De eerste eigenaar woonde in Duitsland. Ergens in zijn lange bestaan heeft de M1 nog gediend als kunstobject en niet al te lang geleden werd hij geveild naar de nieuwe eigenaar in Amerika.
In 2012, toen de BMW M1 in Amerika aankwam, werd ontdekt dat de auto ooit een Procar was. Onder de lak zaten gaten voor de spoiler, de ophanging was aanpasbaar en hier en daar zaten beugels voor Procar-onderdelen. Toen werd besloten om de auto volledig om te bouwen tot BMW M1 Procar. Hij werd helemaal gestript en opnieuw opgebouwd. En zo ontstond een volledig straatlegale Procar. Een smakelijke, hoogtoerige zes-in-lijn schreeuwt 420 pk en 485 Nm naar de achterwielen. Schakelen deed je in die tijd nog zelf, en wel met vijf versnellingen. De kleur is Basalt Blau.
De prijs? Maakt niet uit, hij is het waard.
Reacties