
Goed nieuws! De nieuwe BMW M2 laat nu echt niet lang meer op zich wachten. Hij krijgt gewoon een zescilinder en de aandrijving op de plek waar je de meeste kans hebt op bandenrook. Het wordt een compacte machine met als enige doel om jouw mondhoeken omhoog te laten krullen. Het slechte nieuws is dat het de laatste BMW M in zijn soort zal zijn.
‘De BMW M2 met zes-in-lijn en achterwielaandrijving wordt zeker een puristische rijmachine. We zullen bij andere voertuigen steeds meer elektrificatie zien, uiteraard in andere vormen, van het 48-volt elektrische systeem en plug-in hybrides tot volledig elektrische aandrijvingen. Zo bezien zal de M2 de laatste M zijn met een pure verbrandingsmotoraandrijving en ook zonder elektrificatieruimte zoals een 48-volt boordnet, ja’, vertelt Nederlander Frank van Meel, de baas van BMW M, aan Bimmer Today.
Niet alles wordt een PHEV
De aankomende BMW M2 is dus het laatste M-model zonder elektrificatie. Dat klinkt overigens wat dramatischer dan het is. Een plug-in performance-hybride, zoals de volgende lichting AMG’s, is inderdaad iets heel anders om in te rijden dan een auto met een pure verbrandingsmotor. Maar zo’n 48-volt hulpje, daar merk je nauwelijks wat van. We gaan het je sterker vertellen: de Audi RS 6 heeft al zo’n mild-hybridesysteem, en daar hoor je niemand over.
Wel is het zo dat 48-volt systemen doorgaan maar heel weinig gecombineerd worden met handbakken. Niets is gelukkig onmogelijk, dus wellicht krijgen we in de toekomst handgeschakelde (mild-)hybrides van BMW M.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
