
Goed nieuws! De nieuwe BMW M2 laat nu echt niet lang meer op zich wachten. Hij krijgt gewoon een zescilinder en de aandrijving op de plek waar je de meeste kans hebt op bandenrook. Het wordt een compacte machine met als enige doel om jouw mondhoeken omhoog te laten krullen. Het slechte nieuws is dat het de laatste BMW M in zijn soort zal zijn.
‘De BMW M2 met zes-in-lijn en achterwielaandrijving wordt zeker een puristische rijmachine. We zullen bij andere voertuigen steeds meer elektrificatie zien, uiteraard in andere vormen, van het 48-volt elektrische systeem en plug-in hybrides tot volledig elektrische aandrijvingen. Zo bezien zal de M2 de laatste M zijn met een pure verbrandingsmotoraandrijving en ook zonder elektrificatieruimte zoals een 48-volt boordnet, ja’, vertelt Nederlander Frank van Meel, de baas van BMW M, aan Bimmer Today.
Niet alles wordt een PHEV
De aankomende BMW M2 is dus het laatste M-model zonder elektrificatie. Dat klinkt overigens wat dramatischer dan het is. Een plug-in performance-hybride, zoals de volgende lichting AMG’s, is inderdaad iets heel anders om in te rijden dan een auto met een pure verbrandingsmotor. Maar zo’n 48-volt hulpje, daar merk je nauwelijks wat van. We gaan het je sterker vertellen: de Audi RS 6 heeft al zo’n mild-hybridesysteem, en daar hoor je niemand over.
Wel is het zo dat 48-volt systemen doorgaan maar heel weinig gecombineerd worden met handbakken. Niets is gelukkig onmogelijk, dus wellicht krijgen we in de toekomst handgeschakelde (mild-)hybrides van BMW M.
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Er staat weer een enorm schip met 3.000+ auto’s in de fik (en je kunt de oorzaak wel raden)
