
Goed nieuws! De nieuwe BMW M2 laat nu echt niet lang meer op zich wachten. Hij krijgt gewoon een zescilinder en de aandrijving op de plek waar je de meeste kans hebt op bandenrook. Het wordt een compacte machine met als enige doel om jouw mondhoeken omhoog te laten krullen. Het slechte nieuws is dat het de laatste BMW M in zijn soort zal zijn.
‘De BMW M2 met zes-in-lijn en achterwielaandrijving wordt zeker een puristische rijmachine. We zullen bij andere voertuigen steeds meer elektrificatie zien, uiteraard in andere vormen, van het 48-volt elektrische systeem en plug-in hybrides tot volledig elektrische aandrijvingen. Zo bezien zal de M2 de laatste M zijn met een pure verbrandingsmotoraandrijving en ook zonder elektrificatieruimte zoals een 48-volt boordnet, ja’, vertelt Nederlander Frank van Meel, de baas van BMW M, aan Bimmer Today.
Niet alles wordt een PHEV
De aankomende BMW M2 is dus het laatste M-model zonder elektrificatie. Dat klinkt overigens wat dramatischer dan het is. Een plug-in performance-hybride, zoals de volgende lichting AMG’s, is inderdaad iets heel anders om in te rijden dan een auto met een pure verbrandingsmotor. Maar zo’n 48-volt hulpje, daar merk je nauwelijks wat van. We gaan het je sterker vertellen: de Audi RS 6 heeft al zo’n mild-hybridesysteem, en daar hoor je niemand over.
Wel is het zo dat 48-volt systemen doorgaan maar heel weinig gecombineerd worden met handbakken. Niets is gelukkig onmogelijk, dus wellicht krijgen we in de toekomst handgeschakelde (mild-)hybrides van BMW M.
Meer van TopGear


Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Wat heeft de huidige BMW M2 gemeen met de BMW 1M uit 2010?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Vorsteiner maakt een kleine musclecar van de nieuwe BMW M2

BMW M2 review: Hoe rijdt de laatste M met pure benzinemotor?

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen
