
Kinderen afzetten op school en daarna een circuitsessie doen? Dat valt prima te combineren. Immers: het geld dat je verdient door kinderen af te zetten (ze zijn op die leeftijd nog zo goedgelovig) kun je nu steken in een BMW M3 CS.
De nieuwe BMW M4 CS siert alweer enige tijd het straatbeeld en nu komt volgens hetzelfde recept de BMW M3 CS. Zeer voorspelbaar en zeer gewenst. Zeker als je nét te laat was voor de M4 CS.
Je weet inmiddels hoe het zit: de 3,0-liter zes-in-lijn pompt 29 pk meer uit waardoor het vermogen van de BMW M3 CS nu 460 pk is. In 3,9 seconden zit de BMW M3 CS op 100 km/u. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 280 km/u. Net zo snel als de M4 CS, dus. En 0,3 seconden sneller naar de 100 dan de M3 Competition Pack. Schakelen doet een 7-traps automaat voor je.
Koolstofvezel?
Koolstofvezel delen – met name het dak en de motorkap – snoepen zo’n tien kilo van het gewicht af. De M3 CS weegt 1.585 kilo, slechts vijf kilo zwaarder dan de BMW M4 CS. Natuurlijk monteert BMW de gemeen klinkende uitlaat. Het enige wat ontbreekt zijn de lichtelijk nutteloze – maar wel toffe – lusjes in de deuren. De airconditioning kent meer één zone, wat ook de nodige kilogrammetjes bespaart.
De wielen zijn geïnspireerd op de DTM-auto van BMW en meten 19 inch vóór en 20 inch achterin. Michelin Pilot Sport Cup 2-banden omhelzen de velgen. In onze ervaring zijn ze uitstekend op droog, maar zorgen voor een samengeknepen zitvlak op nat.
Waarom is het de beste BMW M3?
Toen we in de M4 reden merkten we dat het geen woeste, keiharde circuitracer is waarin je je altijd in het zweet moet werken. De verschillen tussen de ophangingsmodi zorgen ervoor dat je binnen twee keer drukken op een knop altijd een afstelling vindt die bij je gemoed past. Hij is meer benaderbaar dan een reguliere M4 terwijl ie – cruciaal – veel specialer aanvoelt.
Ja, de BMW M4 CS is sneller op de Ring, maar hij is ook beter op de weg. En daarom was het waarschijnlijk de beste BMW M4. Grote kans is dus, dat dit de beste M3 van dit moment is. De nieuwe BMW M3 CS is vanaf januari 2018 te bestellen en de oplage telt slechts 1.200. In het VK kost ie zo’n 29.000 euro meer dan de M3 Competition. Nederlandse prijzen volgen.
Meer van TopGear


BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

De Ferrari SP-8 is een heerlijke one-off roadster met twin-turbo V8

BMW M3 knalt op nietsvermoedende Audi RS 4 Avant op Spa-Francorchamps

Buitenkans: Het beste van vijf generaties M3 en M4 kan in één keer van jou zijn

Pilaar steekt zomaar over en ondersturende BMW M3 botst ertegenaan

BMW M3 Touring (F81) vernietigd

Kooptip: BMW M3 CS bij Domeinen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
