BMW M5 E60 met handbak te koop in Nederland

Exclusiviteit heeft een prijskaartje

BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak
BMW M5 E60 met handbak

Gek eigenlijk dat de plek met de grootste handbakfobie als enige een handgeschakelde versie van de BMW M5 kreeg. En ergens ook wel weer logisch: in een land waar niemand zelf roert in zijn transmissie is de handbak superexclusief. En dat is wat je wilt als je een supersedan koopt.

BMW weigerde aanvankelijk, omdat ‘Automatikgetriebe ist besser‘ en meer van dat werk. De vaste klanten van BMW in Noord-Amerika schreeuwden en tierden tot ze er een kregen. En wat denk je? Ze verkochten er praktisch geen. Nou ja: 402 exemplaren – op een subcontinent waar meer dan 350 miljoen mensen wonen.

Vind er maar eens eentje

De BMW M5 E60 met handbak is dus in het land waar ie verkocht werd al exclusief – en hier dus des te meer. In Heerenveen staat er eentje te koop. Voor zover wij konden achterhalen, is het de enige aangeboden handgeschakelde M5 in Nederland, Duitsland én België.

Al wordt het zoeken je wel lastig gemaakt door een hoop vervuiling in de specificaties. Een hoop verkopers adverteren met een handbak, maar de foto’s van het interieur vertellen een ander verhaal. Mocht je er nog eentje vinden, horen wij het graag.

Goed, de BMW M5 E60 met handbak in Heerenveen, dus. Kleine details verraden dat het hier gaat om een import-model uit Amerika. De kleine kentekenplaat en de mijlen op de tellers, bijvoorbeeld. De M5 uit 2007 liet al 180.000 kilometer achter zich.

De prijs voor de 510 pk sterke V10-sedan is dan ook pittig te noemen: 44.900 euro. Ongeveer het dubbele van een vergelijkbaar model met SMG-bak. Als je niet bang bent om zelf aan de slag te gaan, heb je voor 35.000 euro (exclusief belastingen en vervoerskosten) een nieuwe generatie BMW M5 met handbak. Dan moet je ‘m zelf nog eventjes gaan halen.

Reacties
  1. guy vermeulen zegt op 26 juni 2018 om 14:07:

    niks speciaals aan,houd de baan niet breekt uit bij snel op trekken. In de winter haal je maar het kleinste auto tje boven en laat den m5 maar binnen staan ; Taksen onbetaalbaar voor gewone werkmens hier in oost-vlaanderen (Belgie). Rij nu met x5m dat is wat anders hoor van wegligging (575 pk).

    • Remon zegt op 26 juni 2018 om 15:28:

      Maar de sound van de X5m is niets vergeleken met de M5 met ongelazen v10 motor.

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws