
BMW trekt vandaag een blik met nieuws open. Ze introduceren de nieuwe 4-serie Gran Coupé en de vernieuwde X4 en X3. Van die laatste twee tonen ze gelijk de snellere M Competitions. Het vermogen van de BMW X4 en X3 M Competition blijft met 510 pk gelijk, maar door 50 Nm extra koppel is het sprintje naar de 100 een stuk korter.
Specificaties BMW X4 en X3 M Competition
De 3,0-liter zes-in-lijn produceert nog altijd 510 pk, net als in de nieuwe M3 en M4 Competition. Het vermogen schroefden ze op van 600 naar 650 Nm. Hierdoor is de 0-100-tijd nu 3,8 seconden, een afname van 0,3 seconde. De topsnelheid is 250 km/u en optioneel 285 km/u met het M Driver’s Package.
De non-Competitions zijn er ook nog. Deze iets mildere versies produceren 480 pk en noteren een 0-100-tijd van 4 seconden rond. Alle modellen hebben vierwielaandrijving en een automaat, een handbak is bij de X4 en X3 niet mogelijk.
Andere wijzingen
De grilles van de BMW X4 en X3 M Competition namen iets toe in formaat (geen zorgen, ze zijn nog niet zo groot als op andere modellen) en led-koplampen zijn nu standaard. De achterlichten zijn ook anders en de uitlaten zijn gegroeid. Wielen van maatje 21 inch zijn nu standaard. De BMW X3 M Competition kost 136.657 euro en de X4 M Competition haal je in garage voor 138.386 euro.
BMW X3 en X4
Hoeft het allemaal niet zo baldadig? Dan zijn er nog de normale versies van de BMW X3 en X4, die ook zijn gefacelift. Hierbij heb je keuze uit een XDrive20i met 184 pk, een xDrive30i met 245 pk en een M40i met 360 pk. Dieselaars hebben ook volop keuze. Voor de X3 en X4 is er een xDrive2-d met 190 pk, een xDrive30d met 286 pk en een M40d met 340 pk. Voor de X3 is er nog een sDrive18d met voorwielaandrijving en 150 pk.
Tot slot is er nog een xDrive30e. Dit is een plug-in hybride aandrijflijn die uitsluitend in de X3 geplaatst wordt. Deze biedt in de meeste gevallen 292 pk, maar tijdelijk kan deze X3 41 pk extra leveren. De elektrische actieradius is de gebruikelijke 50 kilometer. In augustus van 2021 komen de auto’s naar de showrooms.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Alpina XD3 en XD4: de prijs voor Nederland

BMW X3 M en X4 M: dit is wat we weten

Prijzen BMW X4 zijn bekend

Alpina XD4 is er nu al

Dit is de nieuwe BMW X4 (en M40i + M40D!)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Tesla heeft zowaar geluisterd naar klanten en voorkomt grote irritatie bij vernieuwde Model Y

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
