Er zijn interessantere onderwerpen dan reservewielen, dat geven we toe. Mocht je reservewielen wel interessant vinden, dan is het je geluksdag. Of je wist dit natuurlijk al als connaisseur van nooddonuts. De eerste generatie X5 had nog een gedeelde achterklep én een volwaardige reservewiel. Twee geniale dingen om te hebben, maar niet als je ze combineert. Want je moet door de liggende klep ver reiken om het zware reservewiel te pakken. Daar bedacht BMW iets op.

Je doet de achterklep omhoog en pakt een lus van het reservewiel. Deze lus haak je aan de achterklep en daarna doe je de klep omlaag. Hierdoor wip je met niet al te veel moeite het reservewiel omhoog. Daarna leg je het kapotte wiel terug in de constructie en doe je de klep weer omhoog, hierdoor zakt het wiel terug in de achterklep. De vraag is natuurlijk of er überhaupt X5-rijders zijn die ooit een eigen wiel heeft vervangen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *