
Er zijn interessantere onderwerpen dan reservewielen, dat geven we toe. Maar mocht je reservewielen wel interessant vinden, dan is het je geluksdag. Of je wist dit natuurlijk al, als connaisseur van nooddonuts. De eerste-generatie X5 had nog een gedeelde achterklep én een volwaardig reservewiel. Twee geniale dingen om te hebben, maar niet als je ze combineert. Want je moet door de liggende klep ver reiken om het zware reservewiel te pakken. Daar bedacht BMW iets op.
Je doet het onderste deel van de achterklep omhoog en pakt een lus van het reservewiel. Deze lus haak je aan de achterklep en daarna doe je de klep omlaag. Hierdoor wip je met niet al te veel moeite het reservewiel omhoog. Daarna leg je het wiel met de lekke band terug in de constructie en doe je de klep weer omhoog, hierdoor zakt het wiel terug onder de bodem van de bagageruimte. De vraag is natuurlijk of er überhaupt X5-rijders zijn die ooit een eigen wiel hebben vervangen.
Eén reactie op “De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Wanneer mag je op de openbare weg zonder geldige APK rijden zonder een boete te krijgen?

Waarom het U-bordje langs de snelweg je veel reistijd kan schelen

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Waarom zag je vroeger zo vaak auto’s met zo’n rubberen stripje eronder rijden?

Vanaf morgen komt er andere benzine uit de pompen in Nederland (en dit merk je ervan)

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

De Mercedes 770 k, die was nog interessanter met zijn reservewiel constructie.