
Er zijn interessantere onderwerpen dan reservewielen, dat geven we toe. Maar mocht je reservewielen wel interessant vinden, dan is het je geluksdag. Of je wist dit natuurlijk al, als connaisseur van nooddonuts. De eerste-generatie X5 had nog een gedeelde achterklep én een volwaardig reservewiel. Twee geniale dingen om te hebben, maar niet als je ze combineert. Want je moet door de liggende klep ver reiken om het zware reservewiel te pakken. Daar bedacht BMW iets op.
Je doet het onderste deel van de achterklep omhoog en pakt een lus van het reservewiel. Deze lus haak je aan de achterklep en daarna doe je de klep omlaag. Hierdoor wip je met niet al te veel moeite het reservewiel omhoog. Daarna leg je het wiel met de lekke band terug in de constructie en doe je de klep weer omhoog, hierdoor zakt het wiel terug onder de bodem van de bagageruimte. De vraag is natuurlijk of er überhaupt X5-rijders zijn die ooit een eigen wiel hebben vervangen.
Eén reactie op “De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Dit betekent het als je paarse of blauwe verlichting op straat ziet

Auto laten draaien voor de airco? Bij deze merken mag je dat nooit zomaar doen

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Wanneer mag je op de openbare weg zonder geldige APK rijden zonder een boete te krijgen?

Waarom het U-bordje langs de snelweg je veel reistijd kan schelen

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Van deze goedkope SUV met veel vermogen werden er in 24 uur tijd meer dan 10.000 verkocht

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De Mercedes 770 k, die was nog interessanter met zijn reservewiel constructie.