
Ga met je vinger door de prijslijsten van de BMW X5 en je komt als snelheidsliefhebber uit bij de BMW M50d. Een diesel, Getsie. Daar kun je niet mee aankomen. Zeker nu jullie op het kantoor al het papier verbannen hebben (vervelend als je naar het toilet moet) en de volledige kantine extra-vegan geworden is.
Geen nood. Hier is de BMW X5 xDrive45e iPerformance. Met 394 pk (- 6 pk) en met 5,6 seconden (- 0,4 s) op de 100 km/u. De elektrische actieradius bedraagt nu 80 kilometer volgens de specificaties. Al is dit berekend op basis van de nieuwe WLTP-testcyclus en aangepast aan NEDC voor vergelijkingsdoeleinden. Je kunt nu dus precies niets met het cijfer.
Voorin ligt een 3,0-liter zes-in-lijn met 286 pk. Een elektromotor voegt daar 112 pk aan toe. Het maximumkoppel van de BMW X5 xDrive45e iPerformance is 600 Nm. De gecombineerde CO2-uitstoot is 49 g/km. En daar wordt het interessant, want met wat geluk is het voor ons BPM-gestuurde belastingland daarmee de goedkoopste X5 die je kunt halen.
De prijzen van de BMW X5 xDrive45e iPerformance worden op een later moment bekend gemaakt. De nieuwe PHEV komt volgend jaar.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze dikke BMW heeft geen M Sportpakket en eigenlijk is dat mooier ook

BMW legde ooit een V12-motor van een Le Mans-racer in een X5

De nieuwe gepantserde BMW X5 met V8 van de politie houdt kogels van een AK-47 tegen

Veel vijanden? BMW bouwt een nieuwe gepantserde X5

BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Heb je een 0 in je kenteken? Dan kun je in dit buurland (misschien) geen boete krijgen

De nieuwe Ferrari 296 Speciale is lichter, sterker, ruiger (en waarschijnlijk duurder)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze week gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn (op bepaalde stukken)
