
Pas goed op: ze zijn nog steeds onder ons. Nee, we hebben het niet over mensen die geloven in bloeddrinkende wereldleiders of personen die met blikken tomatensoep naar musea gaan. We hebben het natuurlijk over mensen die oprecht houden van het uiterlijk van de BMW XM. Het schijnt zelfs dat er individuen zijn die de SUV er een beetje te gewoontjes uit vinden zien. Volgens hen kan de BMW XM wel een bodykit gebruiken.
Voor deze heel exclusieve club mensen – tenminste, we hopen dat die groep klein is – is er een bedrijf genaamd Renegade Design. Het ontwerphuis bouwt tien setjes van deze bodykit voor de BMW XM. De pakketten worden aan de eerste tien klanten verkocht die er een willen. Daarom zul je vóór 2026 je order moeten plaatsen, anders ben je te laat, denken we.
De bodykit voor de BMW XM
Als je de bodykit bestelt, krijg je stapels koolstofvezel. Het materiaal zit in de zijskirts, splitter, inlaten, verbrede wielkasten, omlijning van de grille (we zijn verrast dat er genoeg koolstofvezel op wereld bestaat om dat te kunnen doen), motorkap en spiegelkappen. Oh, en om het af te maken zijn er een koolstofvezel dakspoiler en diffuser, voor we het vergeten. Voor de wielen kun je kiezen voor 20- tot 24-inch wielen
De prijs van de bodykit
Omdat het enkel een bodykit betreft, blijft motorisch alles bij het oude. De 4,4-liter biturbo V8 met elektrohulp produceert dus nog steeds 635 pk en 800 Nm. De prijs van de complete bodykit voor de BMW XM bedraagt 34.233 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 31.000 euro. Je kunt de onderdeeltjes ook los bestellen. De prijzen voor de velgen variëren tussen de 6.400 dollar (ongeveer 5.900) en 9.083 dollar (ongeveer 8.300 euro).
Meer van TopGear


Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

BMW XM review: Zit er iets briljants achter die omstreden snuit?

BMW XM 50e wordt stiekem bekend en heeft een flinke hap minder vermogen

De BMW XM Label Red krijgt rode lippenstift (en 748 pk!)

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben

Hemelvaartsdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Nee
Wat in mijn bescheiden mening BMW’s hun uitstraling gaf was juiste mix tussen een ingetogen maar luxe uiterlijk met een klein beetje sportiviteit (waar Audi daar veel meer de nadruk op legde).
De snellere modellen werden gebouwd op hetzelfde principe maar werden iets dikker aangezet met bredere heupen, iets lager en iets andere details in de koplampen.
Dit was aantrekkelijk voor iedereen die een luxe auto wilde die uitstraalde dat je kiest voor kwaliteit en als eigenaar ver weg staat van de schreeuwerige straatracing design language van bijvoorbeeld de Japanse merken.
Dit is helemaal verdwenen.
BMW’s zijn nu opzichtig, het is letterlijk “In your face”, kijk mijn brute luchthappers. Het lijkt wel alsof het BMW van nu de generatie aan wil spreken die 15 jaar geleden met een petje op in een 3e hands Gold GTI rondreed.
Ook binnenin, waar vroeger de cockpit mooie knoppen en poken had en je het idee had in een serieuze machine te zitten, krijg je nu nep motorgeluiden (of erger UFO geluiden) te horen, moet je via opzichtige en kitscherige kristallen de boordcomputer bedienen en worden topmodellen aan het publiek getoond in kleursettingen die doen denken aan de caravan van Bassie en Adriaan..
Maargoed misschien is het een 500IQ move want de wereld is sowieso aan het veranderen met overtrekkingen in de woke bewegingen…
Dan is zo’n Scandinavisch en simplistisch interieur van een Tesla nog helemaal zo gek nog niet, rust in de tent. (Alhoewel de gemiddelde BMW uiteraard stiller is van binnen als je de UFO geluiden uitzet 😉 )