
Pas goed op: ze zijn nog steeds onder ons. Nee, we hebben het niet over mensen die geloven in bloeddrinkende wereldleiders of personen die met blikken tomatensoep naar musea gaan. We hebben het natuurlijk over mensen die oprecht houden van het uiterlijk van de BMW XM. Het schijnt zelfs dat er individuen zijn die de SUV er een beetje te gewoontjes uit vinden zien. Volgens hen kan de BMW XM wel een bodykit gebruiken.
Voor deze heel exclusieve club mensen – tenminste, we hopen dat die groep klein is – is er een bedrijf genaamd Renegade Design. Het ontwerphuis bouwt tien setjes van deze bodykit voor de BMW XM. De pakketten worden aan de eerste tien klanten verkocht die er een willen. Daarom zul je vóór 2026 je order moeten plaatsen, anders ben je te laat, denken we.
De bodykit voor de BMW XM
Als je de bodykit bestelt, krijg je stapels koolstofvezel. Het materiaal zit in de zijskirts, splitter, inlaten, verbrede wielkasten, omlijning van de grille (we zijn verrast dat er genoeg koolstofvezel op wereld bestaat om dat te kunnen doen), motorkap en spiegelkappen. Oh, en om het af te maken zijn er een koolstofvezel dakspoiler en diffuser, voor we het vergeten. Voor de wielen kun je kiezen voor 20- tot 24-inch wielen
De prijs van de bodykit
Omdat het enkel een bodykit betreft, blijft motorisch alles bij het oude. De 4,4-liter biturbo V8 met elektrohulp produceert dus nog steeds 635 pk en 800 Nm. De prijs van de complete bodykit voor de BMW XM bedraagt 34.233 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 31.000 euro. Je kunt de onderdeeltjes ook los bestellen. De prijzen voor de velgen variëren tussen de 6.400 dollar (ongeveer 5.900) en 9.083 dollar (ongeveer 8.300 euro).
Meer van TopGear


Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

BMW XM review: Zit er iets briljants achter die omstreden snuit?

BMW XM 50e wordt stiekem bekend en heeft een flinke hap minder vermogen

De BMW XM Label Red krijgt rode lippenstift (en 748 pk!)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Nee
Wat in mijn bescheiden mening BMW’s hun uitstraling gaf was juiste mix tussen een ingetogen maar luxe uiterlijk met een klein beetje sportiviteit (waar Audi daar veel meer de nadruk op legde).
De snellere modellen werden gebouwd op hetzelfde principe maar werden iets dikker aangezet met bredere heupen, iets lager en iets andere details in de koplampen.
Dit was aantrekkelijk voor iedereen die een luxe auto wilde die uitstraalde dat je kiest voor kwaliteit en als eigenaar ver weg staat van de schreeuwerige straatracing design language van bijvoorbeeld de Japanse merken.
Dit is helemaal verdwenen.
BMW’s zijn nu opzichtig, het is letterlijk “In your face”, kijk mijn brute luchthappers. Het lijkt wel alsof het BMW van nu de generatie aan wil spreken die 15 jaar geleden met een petje op in een 3e hands Gold GTI rondreed.
Ook binnenin, waar vroeger de cockpit mooie knoppen en poken had en je het idee had in een serieuze machine te zitten, krijg je nu nep motorgeluiden (of erger UFO geluiden) te horen, moet je via opzichtige en kitscherige kristallen de boordcomputer bedienen en worden topmodellen aan het publiek getoond in kleursettingen die doen denken aan de caravan van Bassie en Adriaan..
Maargoed misschien is het een 500IQ move want de wereld is sowieso aan het veranderen met overtrekkingen in de woke bewegingen…
Dan is zo’n Scandinavisch en simplistisch interieur van een Tesla nog helemaal zo gek nog niet, rust in de tent. (Alhoewel de gemiddelde BMW uiteraard stiller is van binnen als je de UFO geluiden uitzet 😉 )