Pas goed op: ze zijn nog steeds onder ons. Nee, we hebben het niet over mensen die geloven in bloeddrinkende wereldleiders of personen die met blikken tomatensoep naar musea gaan. We hebben het natuurlijk over mensen die oprecht houden van het uiterlijk van de BMW XM. Het schijnt zelfs dat er individuen zijn die de SUV er een beetje te gewoontjes uit vinden zien. Volgens hen kan de BMW XM wel een bodykit gebruiken.
Voor deze heel exclusieve club mensen – tenminste, we hopen dat die groep klein is – is er een bedrijf genaamd Renegade Design. Het ontwerphuis bouwt tien setjes van deze bodykit voor de BMW XM. De pakketten worden aan de eerste tien klanten verkocht die er een willen. Daarom zul je vóór 2026 je order moeten plaatsen, anders ben je te laat, denken we.
De bodykit voor de BMW XM
Als je de bodykit bestelt, krijg je stapels koolstofvezel. Het materiaal zit in de zijskirts, splitter, inlaten, verbrede wielkasten, omlijning van de grille (we zijn verrast dat er genoeg koolstofvezel op wereld bestaat om dat te kunnen doen), motorkap en spiegelkappen. Oh, en om het af te maken zijn er een koolstofvezel dakspoiler en diffuser, voor we het vergeten. Voor de wielen kun je kiezen voor 20- tot 24-inch wielen
De prijs van de bodykit
Omdat het enkel een bodykit betreft, blijft motorisch alles bij het oude. De 4,4-liter biturbo V8 met elektrohulp produceert dus nog steeds 635 pk en 800 Nm. De prijs van de complete bodykit voor de BMW XM bedraagt 34.233 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 31.000 euro. Je kunt de onderdeeltjes ook los bestellen. De prijzen voor de velgen variëren tussen de 6.400 dollar (ongeveer 5.900) en 9.083 dollar (ongeveer 8.300 euro).
Dave heeft op 3 augustus 2023 geschreven:
Nee
Maarten heeft op 3 augustus 2023 geschreven:
Wat in mijn bescheiden mening BMW’s hun uitstraling gaf was juiste mix tussen een ingetogen maar luxe uiterlijk met een klein beetje sportiviteit (waar Audi daar veel meer de nadruk op legde).
De snellere modellen werden gebouwd op hetzelfde principe maar werden iets dikker aangezet met bredere heupen, iets lager en iets andere details in de koplampen.
Dit was aantrekkelijk voor iedereen die een luxe auto wilde die uitstraalde dat je kiest voor kwaliteit en als eigenaar ver weg staat van de schreeuwerige straatracing design language van bijvoorbeeld de Japanse merken.
Dit is helemaal verdwenen.
BMW’s zijn nu opzichtig, het is letterlijk “In your face”, kijk mijn brute luchthappers. Het lijkt wel alsof het BMW van nu de generatie aan wil spreken die 15 jaar geleden met een petje op in een 3e hands Gold GTI rondreed.
Ook binnenin, waar vroeger de cockpit mooie knoppen en poken had en je het idee had in een serieuze machine te zitten, krijg je nu nep motorgeluiden (of erger UFO geluiden) te horen, moet je via opzichtige en kitscherige kristallen de boordcomputer bedienen en worden topmodellen aan het publiek getoond in kleursettingen die doen denken aan de caravan van Bassie en Adriaan..
Maargoed misschien is het een 500IQ move want de wereld is sowieso aan het veranderen met overtrekkingen in de woke bewegingen…
Dan is zo’n Scandinavisch en simplistisch interieur van een Tesla nog helemaal zo gek nog niet, rust in de tent. (Alhoewel de gemiddelde BMW uiteraard stiller is van binnen als je de UFO geluiden uitzet 😉 )