
Pas goed op: ze zijn nog steeds onder ons. Nee, we hebben het niet over mensen die geloven in bloeddrinkende wereldleiders of personen die met blikken tomatensoep naar musea gaan. We hebben het natuurlijk over mensen die oprecht houden van het uiterlijk van de BMW XM. Het schijnt zelfs dat er individuen zijn die de SUV er een beetje te gewoontjes uit vinden zien. Volgens hen kan de BMW XM wel een bodykit gebruiken.
Voor deze heel exclusieve club mensen – tenminste, we hopen dat die groep klein is – is er een bedrijf genaamd Renegade Design. Het ontwerphuis bouwt tien setjes van deze bodykit voor de BMW XM. De pakketten worden aan de eerste tien klanten verkocht die er een willen. Daarom zul je vóór 2026 je order moeten plaatsen, anders ben je te laat, denken we.
De bodykit voor de BMW XM
Als je de bodykit bestelt, krijg je stapels koolstofvezel. Het materiaal zit in de zijskirts, splitter, inlaten, verbrede wielkasten, omlijning van de grille (we zijn verrast dat er genoeg koolstofvezel op wereld bestaat om dat te kunnen doen), motorkap en spiegelkappen. Oh, en om het af te maken zijn er een koolstofvezel dakspoiler en diffuser, voor we het vergeten. Voor de wielen kun je kiezen voor 20- tot 24-inch wielen
De prijs van de bodykit
Omdat het enkel een bodykit betreft, blijft motorisch alles bij het oude. De 4,4-liter biturbo V8 met elektrohulp produceert dus nog steeds 635 pk en 800 Nm. De prijs van de complete bodykit voor de BMW XM bedraagt 34.233 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 31.000 euro. Je kunt de onderdeeltjes ook los bestellen. De prijzen voor de velgen variëren tussen de 6.400 dollar (ongeveer 5.900) en 9.083 dollar (ongeveer 8.300 euro).
Meer van TopGear


Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

BMW XM Label Red: hoe rijdt de minst subtiele auto van dit moment? (review)

Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

BMW XM review: Zit er iets briljants achter die omstreden snuit?

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Als je de komende jaren nog een diesel wil rijden, hebben we (heel) goed nieuws

Dit ooit in Nederland populaire automerk is bijna failliet, maar op deze controversiële manier willen ze overleven

Spotify komt net op tijd voor de zomervakantie met een zeer handige feature voor in de auto

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Nee
Wat in mijn bescheiden mening BMW’s hun uitstraling gaf was juiste mix tussen een ingetogen maar luxe uiterlijk met een klein beetje sportiviteit (waar Audi daar veel meer de nadruk op legde).
De snellere modellen werden gebouwd op hetzelfde principe maar werden iets dikker aangezet met bredere heupen, iets lager en iets andere details in de koplampen.
Dit was aantrekkelijk voor iedereen die een luxe auto wilde die uitstraalde dat je kiest voor kwaliteit en als eigenaar ver weg staat van de schreeuwerige straatracing design language van bijvoorbeeld de Japanse merken.
Dit is helemaal verdwenen.
BMW’s zijn nu opzichtig, het is letterlijk “In your face”, kijk mijn brute luchthappers. Het lijkt wel alsof het BMW van nu de generatie aan wil spreken die 15 jaar geleden met een petje op in een 3e hands Gold GTI rondreed.
Ook binnenin, waar vroeger de cockpit mooie knoppen en poken had en je het idee had in een serieuze machine te zitten, krijg je nu nep motorgeluiden (of erger UFO geluiden) te horen, moet je via opzichtige en kitscherige kristallen de boordcomputer bedienen en worden topmodellen aan het publiek getoond in kleursettingen die doen denken aan de caravan van Bassie en Adriaan..
Maargoed misschien is het een 500IQ move want de wereld is sowieso aan het veranderen met overtrekkingen in de woke bewegingen…
Dan is zo’n Scandinavisch en simplistisch interieur van een Tesla nog helemaal zo gek nog niet, rust in de tent. (Alhoewel de gemiddelde BMW uiteraard stiller is van binnen als je de UFO geluiden uitzet 😉 )
ik denk dat de visuele aspecten ook voort gevloeid zijn uit een constante strijd om de concurrentie een stap voor te zijn met een fraaier interieur. Ach, in de tijd van autonoom rijden kijken we waarschijnlijk weer terug op deze tijd met schermpjes;)