
Pas goed op: ze zijn nog steeds onder ons. Nee, we hebben het niet over mensen die geloven in bloeddrinkende wereldleiders of personen die met blikken tomatensoep naar musea gaan. We hebben het natuurlijk over mensen die oprecht houden van het uiterlijk van de BMW XM. Het schijnt zelfs dat er individuen zijn die de SUV er een beetje te gewoontjes uit vinden zien. Volgens hen kan de BMW XM wel een bodykit gebruiken.
Voor deze heel exclusieve club mensen – tenminste, we hopen dat die groep klein is – is er een bedrijf genaamd Renegade Design. Het ontwerphuis bouwt tien setjes van deze bodykit voor de BMW XM. De pakketten worden aan de eerste tien klanten verkocht die er een willen. Daarom zul je vóór 2026 je order moeten plaatsen, anders ben je te laat, denken we.
De bodykit voor de BMW XM
Als je de bodykit bestelt, krijg je stapels koolstofvezel. Het materiaal zit in de zijskirts, splitter, inlaten, verbrede wielkasten, omlijning van de grille (we zijn verrast dat er genoeg koolstofvezel op wereld bestaat om dat te kunnen doen), motorkap en spiegelkappen. Oh, en om het af te maken zijn er een koolstofvezel dakspoiler en diffuser, voor we het vergeten. Voor de wielen kun je kiezen voor 20- tot 24-inch wielen
De prijs van de bodykit
Omdat het enkel een bodykit betreft, blijft motorisch alles bij het oude. De 4,4-liter biturbo V8 met elektrohulp produceert dus nog steeds 635 pk en 800 Nm. De prijs van de complete bodykit voor de BMW XM bedraagt 34.233 dollar. Omgerekend is dat ongeveer 31.000 euro. Je kunt de onderdeeltjes ook los bestellen. De prijzen voor de velgen variëren tussen de 6.400 dollar (ongeveer 5.900) en 9.083 dollar (ongeveer 8.300 euro).
Meer van TopGear


Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

BMW XM review: Zit er iets briljants achter die omstreden snuit?

BMW XM 50e wordt stiekem bekend en heeft een flinke hap minder vermogen

De BMW XM Label Red krijgt rode lippenstift (en 748 pk!)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Nee
Wat in mijn bescheiden mening BMW’s hun uitstraling gaf was juiste mix tussen een ingetogen maar luxe uiterlijk met een klein beetje sportiviteit (waar Audi daar veel meer de nadruk op legde).
De snellere modellen werden gebouwd op hetzelfde principe maar werden iets dikker aangezet met bredere heupen, iets lager en iets andere details in de koplampen.
Dit was aantrekkelijk voor iedereen die een luxe auto wilde die uitstraalde dat je kiest voor kwaliteit en als eigenaar ver weg staat van de schreeuwerige straatracing design language van bijvoorbeeld de Japanse merken.
Dit is helemaal verdwenen.
BMW’s zijn nu opzichtig, het is letterlijk “In your face”, kijk mijn brute luchthappers. Het lijkt wel alsof het BMW van nu de generatie aan wil spreken die 15 jaar geleden met een petje op in een 3e hands Gold GTI rondreed.
Ook binnenin, waar vroeger de cockpit mooie knoppen en poken had en je het idee had in een serieuze machine te zitten, krijg je nu nep motorgeluiden (of erger UFO geluiden) te horen, moet je via opzichtige en kitscherige kristallen de boordcomputer bedienen en worden topmodellen aan het publiek getoond in kleursettingen die doen denken aan de caravan van Bassie en Adriaan..
Maargoed misschien is het een 500IQ move want de wereld is sowieso aan het veranderen met overtrekkingen in de woke bewegingen…
Dan is zo’n Scandinavisch en simplistisch interieur van een Tesla nog helemaal zo gek nog niet, rust in de tent. (Alhoewel de gemiddelde BMW uiteraard stiller is van binnen als je de UFO geluiden uitzet 😉 )