Brabham BT62 toch de weg op

Als men maar blijft mopperen dat je met je Brabham BT62 van dik een miljoen pond niet eens naar je lokale Cars & Coffee kunt, moet je wát...

Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62
Brabham BT62

‘Officieel mag de Brabham BT62 zich niet op de openbare weg begeven. We zijn benieuwd hoe lang het duurt voordat een recalcitrante rijkaard een kenteken regelt.’ Dat schreven we nog toen de eerste foto’s van het Britse racemonster werden vrijgegeven. Want tja, racemonster hè: puur bedoeld voor het circuit. En verder niet. Dat bleek echter niet in heel goede aarde te vallen. Zelfs niet in Engeland, waar je toch om elke hoek een circuit of verlaten vliegveld hebt om je kentekenloze pk-beul even op uit te laten. En dus komt er nu, waarschijnlijk, toch ook een versie met lelijke platen op zijn neus. En nee, niet vanwege een recalcitrante rijkaard, maar vanwege te weinig recalcitrante rijkaards dus.

Brabham BT62 – help me even…

De Brabham BT62 is een 710 pk sterke, en slechts 972 kilo wegende supercar die zijn wielen stevig in de Formule 1 verankerd weet. Want Brabham was nogal een naam in die tak van sport, met name in de jaren ’60, ’70 en ’80. Deze BT62 is eigenlijk vooral bedoeld om voldoende inkomsten te genereren om een terugkeer naar de 24 Uur van Le Mans te kunnen financieren. Maar ja, als je er niet eens mee naar je lokale Cars & Coffee kunt…

Dat kan nu dus wel?

En dus heeft Brabham, waarschijnlijk licht mokkend, besloten er een optie van te maken. Voor een luttele 150.000 pond (bovenop het miljoen dat ie toch al kost) maakt Brabham je BT62 straatlegaal. Het pakket voorziet onder andere in lift-set om je over verkeersdrempels heen te helpen – geen overbodige luxe. Daarnaast krijgt je Brabham BT62 dan airco, een grotere stuuruitslag, een alarmsysteem en zowaar: sloten op je portieren. Je krijgt wel een Brits kenteken. Omdat je dat wettelijk gezien alleen kunt houden als de auto minstens een keer per jaar in Engeland is, laat Brabham de auto eens per jaar overvliegen naar Engeland. Op hun kosten, ja. Dat dan weer wel.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws