
De marketingmachine bij Brabus loopt niet zo hard als de creaties die de veredelaar in elkaar schroeft. Ze verwachten wel dat je een paar ton neergooit voor een upgrade, maar zelf meer dan twee zinnetjes op Facebook neerknallen of een linkje met meer informatie? Doe even normaal. Ga zelf maar op zoek.
Het enige wat Brabus te melden heeft over de Brabus 850 Cabriolet is dat ze hem meenemen naar de autosalon van Genève. De auto kennen we al (we zijn net bijgekomen van de schok), maar deze heeft overduidelijk een ander interieur. Want iedereen weet dat je van rood sneller gaat. En Brabus gaat ver; hier kan Mansory nog een puntje aan zuigen.
Hopelijk is de 850 pk genoeg om de rode kleurstof van het leer af te blazen. De Brabus 850 Cabrio schiet vanuit rust in 3,5 seconden naar 100 km/u. Na 9,4 seconden staat de teller op 200 km/u. De topsnelheid is gelimiteerd tot 350 km/u omdat de banden het anders niet aankunnen. Op de een of andere manier vindt Brabus het altijd heel belangrijk om op Facebook de verbruikscijfers te communiceren. Doe ermee wat je wilt.
Binnen de bebouwde kom: 14,3 l/100 km
Buiten de bebouwde kom: 8,2 l/100 km
Gecombineerd verbruik: 10,4 l/100 km
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto
