
De marketingmachine bij Brabus loopt niet zo hard als de creaties die de veredelaar in elkaar schroeft. Ze verwachten wel dat je een paar ton neergooit voor een upgrade, maar zelf meer dan twee zinnetjes op Facebook neerknallen of een linkje met meer informatie? Doe even normaal. Ga zelf maar op zoek.
Het enige wat Brabus te melden heeft over de Brabus 850 Cabriolet is dat ze hem meenemen naar de autosalon van Genève. De auto kennen we al (we zijn net bijgekomen van de schok), maar deze heeft overduidelijk een ander interieur. Want iedereen weet dat je van rood sneller gaat. En Brabus gaat ver; hier kan Mansory nog een puntje aan zuigen.
Hopelijk is de 850 pk genoeg om de rode kleurstof van het leer af te blazen. De Brabus 850 Cabrio schiet vanuit rust in 3,5 seconden naar 100 km/u. Na 9,4 seconden staat de teller op 200 km/u. De topsnelheid is gelimiteerd tot 350 km/u omdat de banden het anders niet aankunnen. Op de een of andere manier vindt Brabus het altijd heel belangrijk om op Facebook de verbruikscijfers te communiceren. Doe ermee wat je wilt.
Binnen de bebouwde kom: 14,3 l/100 km
Buiten de bebouwde kom: 8,2 l/100 km
Gecombineerd verbruik: 10,4 l/100 km
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten
