Bugatti Baby II kost zoveel als een hot hatch

De Bugatti voor kinderen kost niet zoveel als je zou denken

Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II
Bugatti Baby II

Wil je een Bugatti? Natuurlijk wil je een Bugatti. Het probleem is dat ze redelijk exclusief zijn. Zelfs als je 11 miljoen euro hebt liggen, kun je geen Bugatti La Voiture Noire kopen. Want er bestaat er slechts één, en die is al verkocht. Een Divo voor 5 miljoen euro? 40 exemplaren en ook uitverkocht. Een Chiron blijft een optie, maar die kost je ook minimaal 2 miljoen.

Maar wat als we je vertellen over een gloednieuwe Bugatti voor minder dan 30.000 euro? Ja, een échte auto van Bugatti. Aanschouw de Bugatti Baby II, een replica van de Bugatti Type 35 in de schaal 3/4. Veel geld voor een kinderauto, maar niet voor een van Bugatti. Hij komt inclusief hypermoderne elektrische aandrijflijn met lithium-ion batterijen en een serieuze topsnelheid.

De Bugatti Type 35-replica heeft twee rij-modi. Allereerst is er een kindermodus waarbij je maximaal 20 km/u kunt rijden. Als optie kun je een tweede sleutel kopen die het vermogen ophoogt naar 45 km/u. Bugatti weet de snelheden nog niet helemaal exact, omdat de recordrun nog niet geweest is. Net als bij de Chiron, dus. Zeer authentiek allemaal.

Waarom heet ie de Bugatti Baby II?

Hij heet de Baby II om dat Bugatti in 1926 ook al een Type 35 op schaal maakte. Ettore Bugatti bouwde de auto op 50 procent schaal voor zijn toen vierjarige zoontje Roland. De kleine Bugatti was zo’n hit dat de fabriek er 500 bouwde tussen 1927 en 1936. Nu kun jij er ook eentje kopen zonder Bugatti-klant te zijn.

Er komen 500 exemplaren van de Bugatti Baby II. Het dashboard is van aluminium, de stoelen zijn van leer en de achtspaaks wielen hebben de befaamde Macaron-badge – die gemaakt is van 50 gram zilver. De grille gaat omhoog zodat je het batterijenpakket kunt wisselen. De productie van de Bugatti Baby II start later dit jaar. Dus: dit of een hot hatch?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws