
Voor veel mensen is de Bugatti Centodieci het bewijs dat je met geld geen smaak kunt kopen. Met een nieuwprijs is de ode aan de klassieke Bugatti EB110 een van de duurste nieuwe auto’s ooit gebouwd. Cristiano Ronaldo kocht er eentje, wat voor sommigen het eerste statement alleen maar onderstreept. Maar wat als we je zouden zeggen dat echte schoonheid vanbinnen zit?
Bugatti deelt vandaag foto’s van de bouw van het eerste productie-prototype. Met dit exemplaar stroomlijnt Bugatti het proces om tien Centodieci’s in elkaar te sleutelen. Niet alleen is het interessant om te zien hoe de auto eruitziet zonder zijn plaatwerk, het is wat ons betreft geen onaardige aanblik. Even de kabeltjes wegwerken en je kunt hem zo in een museum parkeren.
Waar kijk je naar?
De naakte Bugatti Centodieci toont mooi hoe de auto is opgebouwd. Het hart van de Bugatti is een koolstofvezel monocoque. Deze veilige constructie houdt de inzittenden veilig en zorgt voor stevigheid. Achter op de monocoque monteert Bugatti een frame waarin de W16-motor met 1.600 pk verblijft. Aan de voorkant komt een frame waar de stuurinrichting zit, plus nog een wirwar aan onderdelen.
Meer van TopGear


Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches
