
Voor veel mensen is de Bugatti Centodieci het bewijs dat je met geld geen smaak kunt kopen. Met een nieuwprijs is de ode aan de klassieke Bugatti EB110 een van de duurste nieuwe auto’s ooit gebouwd. Cristiano Ronaldo kocht er eentje, wat voor sommigen het eerste statement alleen maar onderstreept. Maar wat als we je zouden zeggen dat echte schoonheid vanbinnen zit?
Bugatti deelt vandaag foto’s van de bouw van het eerste productie-prototype. Met dit exemplaar stroomlijnt Bugatti het proces om tien Centodieci’s in elkaar te sleutelen. Niet alleen is het interessant om te zien hoe de auto eruitziet zonder zijn plaatwerk, het is wat ons betreft geen onaardige aanblik. Even de kabeltjes wegwerken en je kunt hem zo in een museum parkeren.
Waar kijk je naar?
De naakte Bugatti Centodieci toont mooi hoe de auto is opgebouwd. Het hart van de Bugatti is een koolstofvezel monocoque. Deze veilige constructie houdt de inzittenden veilig en zorgt voor stevigheid. Achter op de monocoque monteert Bugatti een frame waarin de W16-motor met 1.600 pk verblijft. Aan de voorkant komt een frame waar de stuurinrichting zit, plus nog een wirwar aan onderdelen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Met de tellerstand van je auto gesjoemeld? Dan kan de politie vanaf nu je auto in de shredder doen

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen
