
Voor veel mensen is de Bugatti Centodieci het bewijs dat je met geld geen smaak kunt kopen. Met een nieuwprijs is de ode aan de klassieke Bugatti EB110 een van de duurste nieuwe auto’s ooit gebouwd. Cristiano Ronaldo kocht er eentje, wat voor sommigen het eerste statement alleen maar onderstreept. Maar wat als we je zouden zeggen dat echte schoonheid vanbinnen zit?
Bugatti deelt vandaag foto’s van de bouw van het eerste productie-prototype. Met dit exemplaar stroomlijnt Bugatti het proces om tien Centodieci’s in elkaar te sleutelen. Niet alleen is het interessant om te zien hoe de auto eruitziet zonder zijn plaatwerk, het is wat ons betreft geen onaardige aanblik. Even de kabeltjes wegwerken en je kunt hem zo in een museum parkeren.
Waar kijk je naar?
De naakte Bugatti Centodieci toont mooi hoe de auto is opgebouwd. Het hart van de Bugatti is een koolstofvezel monocoque. Deze veilige constructie houdt de inzittenden veilig en zorgt voor stevigheid. Achter op de monocoque monteert Bugatti een frame waarin de W16-motor met 1.600 pk verblijft. Aan de voorkant komt een frame waar de stuurinrichting zit, plus nog een wirwar aan onderdelen.
Meer van TopGear


Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper

Deze zomer gaat de nieuwe maximumsnelheid in op de Duitse Autobahn – zo hard mag je

Vanaf vandaag moet je ineens op cursus om sommige PHEV’s en EV’s te mogen rijden – dit moet je weten

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is
