
Het internet smulde enkele dagen geleden van de nieuwste Bugatti Chiron in Nederland. De groene hypercar van Jeroen van den Berg ontving inmiddels een setje gele platen en daarmee was het jachtseizoen voor autospotters geopend. En door de geschoten foto’s viel iets op: de Bugatti Chiron is op kenteken een leaseauto. Misschien wel, nee: hoogstwaarschijnlijk de duurste leaseauto van Nederland.
Wat kost de duurste leaseauto aan bijtelling per maand?
De Bugatti Chiron kostte volgens de kentekengegevens 3.383.191 euro. Als we een willekeurige bijtellingscalculator aanslingeren voor een indicatie, zien we dat de bruto bijtelling per maand 62.025 euro bedraagt (netto iets van de helft). Met een leaseauto ben je overigens niet verplicht om bijtelling te betalen als je alle kilometers zakelijk kunt wegschrijven.
Wat de financiële constructie exact is en of er bijtelling wordt betaald voor deze Bugatti Chiron, durven we niet te zeggen. We hebben ook veel te weinig verstand van deze zaken om hier een inhoudelijke reactie op te geven, behalve we dat we ons niet kunnen voorstellen dat er in Nederland een duurdere leaseauto is.
Dank aan spotter Divo van Autogespot voor de foto’s
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer
