
Het internet smulde enkele dagen geleden van de nieuwste Bugatti Chiron in Nederland. De groene hypercar van Jeroen van den Berg ontving inmiddels een setje gele platen en daarmee was het jachtseizoen voor autospotters geopend. En door de geschoten foto’s viel iets op: de Bugatti Chiron is op kenteken een leaseauto. Misschien wel, nee: hoogstwaarschijnlijk de duurste leaseauto van Nederland.
Wat kost de duurste leaseauto aan bijtelling per maand?
De Bugatti Chiron kostte volgens de kentekengegevens 3.383.191 euro. Als we een willekeurige bijtellingscalculator aanslingeren voor een indicatie, zien we dat de bruto bijtelling per maand 62.025 euro bedraagt (netto iets van de helft). Met een leaseauto ben je overigens niet verplicht om bijtelling te betalen als je alle kilometers zakelijk kunt wegschrijven.
Wat de financiële constructie exact is en of er bijtelling wordt betaald voor deze Bugatti Chiron, durven we niet te zeggen. We hebben ook veel te weinig verstand van deze zaken om hier een inhoudelijke reactie op te geven, behalve we dat we ons niet kunnen voorstellen dat er in Nederland een duurdere leaseauto is.
Dank aan spotter Divo van Autogespot voor de foto’s
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)
