
Ze durven wel, daar bij de Volkswagen Groep. In plaats van dat ze de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld eerst testen op iets lichts als een Volkswagen Up, monteren ze ‘m direct op een Bugatti Chiron. De verse techniek krijgt dus direct de schone taak om iets van bijna 2.000 kilo dat meer dan 400 km/u kan tot stilstand te brengen.
Hoe goed de timmermansogen van de Bugatti-ingenieurs ook zijn, ze zullen de titanium klauw nooit monteren zonder ‘m eerst uitvoerig te testen. Dat doen ze dan ook op een pijnbank met wrijving, hitte en meer sterretjes van verantwoordelijk zou zijn bij Oud & Nieuw. De remklauw heeft de test doorstaan en komt binnenkort onder productiemodellen.
Wat het voordeel is van de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld? De klauw is 2,2 kilo lichter – uiterst belangrijk op 2.000 kilo. De 3D-printtechniek gebruikt lasers om titanium-poeder aan elkaar te laten smelten. De klauw bestaat uit 2.213 lagen.
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
https://youtu.be/hPkY8nBWxoU
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Fred (37) komt helemaal tot rust als hij 3 uur op een vastgeroest moertje staat te vloeken

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen
