
Ze durven wel, daar bij de Volkswagen Groep. In plaats van dat ze de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld eerst testen op iets lichts als een Volkswagen Up, monteren ze ‘m direct op een Bugatti Chiron. De verse techniek krijgt dus direct de schone taak om iets van bijna 2.000 kilo dat meer dan 400 km/u kan tot stilstand te brengen.
Hoe goed de timmermansogen van de Bugatti-ingenieurs ook zijn, ze zullen de titanium klauw nooit monteren zonder ‘m eerst uitvoerig te testen. Dat doen ze dan ook op een pijnbank met wrijving, hitte en meer sterretjes van verantwoordelijk zou zijn bij Oud & Nieuw. De remklauw heeft de test doorstaan en komt binnenkort onder productiemodellen.
Wat het voordeel is van de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld? De klauw is 2,2 kilo lichter – uiterst belangrijk op 2.000 kilo. De 3D-printtechniek gebruikt lasers om titanium-poeder aan elkaar te laten smelten. De klauw bestaat uit 2.213 lagen.
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
https://youtu.be/hPkY8nBWxoU
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat het echt zo goed met de Chinese auto-industrie? Dit is er echt aan de hand

Het kan echt: deze trein heeft een accu die nooit opgeladen hoeft te worden (en zonder zonnepanelen)

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Tesla is niet meer het enige automerk dat herbruikbare raketten de ruimte in schiet

Automerk komt met superbatterij die je maar één keer per maand hoeft op te laden
