Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld

Sauron vindt inspiratie voor het vuur van Mordor

Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld

Ze durven wel, daar bij de Volkswagen Groep. In plaats van dat ze de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld eerst testen op iets lichts als een Volkswagen Up, monteren ze ‘m direct op een Bugatti Chiron. De verse techniek krijgt dus direct de schone taak om iets van bijna 2.000 kilo dat meer dan 400 km/u kan tot stilstand te brengen.

Hoe goed de timmermansogen van de Bugatti-ingenieurs ook zijn, ze zullen de titanium klauw nooit monteren zonder ‘m eerst uitvoerig te testen. Dat doen ze dan ook op een pijnbank met wrijving, hitte en meer sterretjes van verantwoordelijk zou zijn bij Oud & Nieuw. De remklauw heeft de test doorstaan en komt binnenkort onder productiemodellen.

Wat het voordeel is van de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld? De klauw is 2,2 kilo lichter – uiterst belangrijk op 2.000 kilo. De 3D-printtechniek gebruikt lasers om titanium-poeder aan elkaar te laten smelten. De klauw bestaat uit 2.213 lagen.

Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Nieuwste van TopGear

Autonieuws