
Ze durven wel, daar bij de Volkswagen Groep. In plaats van dat ze de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld eerst testen op iets lichts als een Volkswagen Up, monteren ze ‘m direct op een Bugatti Chiron. De verse techniek krijgt dus direct de schone taak om iets van bijna 2.000 kilo dat meer dan 400 km/u kan tot stilstand te brengen.
Hoe goed de timmermansogen van de Bugatti-ingenieurs ook zijn, ze zullen de titanium klauw nooit monteren zonder ‘m eerst uitvoerig te testen. Dat doen ze dan ook op een pijnbank met wrijving, hitte en meer sterretjes van verantwoordelijk zou zijn bij Oud & Nieuw. De remklauw heeft de test doorstaan en komt binnenkort onder productiemodellen.
Wat het voordeel is van de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld? De klauw is 2,2 kilo lichter – uiterst belangrijk op 2.000 kilo. De 3D-printtechniek gebruikt lasers om titanium-poeder aan elkaar te laten smelten. De klauw bestaat uit 2.213 lagen.
Bugatti test de eerste 3D-geprinte remklauw ter wereld
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag



Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt



Bugatti Chiron Profilée: De laatste W16 ooit kan van jou zijn


Is de Bugatti Chiron sneller dan een Tesla of Lucid in een dragrace?


Bugatti Chiron Pur Sport drift zijn banden aan gruzelementen



Bugatti hangt een lullige boete boven het hoofd vanwege deze foto’s in Parijs



De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag



Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


De oude Le Mans-kleuren van Bugatti staan de Centodieci erg goed


Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld



Bugatti Chiron Profilée: De laatste W16 ooit kan van jou zijn



Deze speciale Alpine A110 San Remo 73 wil graag rallyrijden


De Peugeot 508 is na de facelift nog altijd een van de mooiste stations van dit moment


Is de nieuwe DS 9 zo comfortabel als de oude Citroën XM?


De Peugeot 3008 krijgt net voor zijn exit nieuwe mild-hybride techniek


Peugeot 408 Hybrid review: Een bijzonder ding om te zien, maar hoe rijdt het?


Wie gaat in hemelsnaam een Alpine A110 R ‘Fernando Alonso’ kopen?


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)



Deze speciale Alpine A110 San Remo 73 wil graag rallyrijden


BAC stopt met de e-Mono op waterstof, gaat verder met verbrandingsmotor


De nieuwe Lamborghini LB744 is 25 procent stijver dan de Aventador


De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)


Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars


Waarom is Euro 98 (E5) ineens zoveel duurder dan Euro 95 (E10)?


Audi gooit typeaanduidingen om: A4 wordt A5, A6 wordt A7


Sneu: Merels bakfiets maakt haar kinderen definitief pro-auto


Reacties