
Even een willekeurige douchegedachte: hoe vaak zou je ongemerkt zelf al aan een hoop pech ontsnapt zijn? Misschien als je vorige week wél op tijd was vertrokken, had je onderweg wel een ongelukje gehad – en nu had die ene onoplettende bestuurder niemand om tegen aan te botsen. Of wellicht zwom je ooit in de zee naast een kubuskwal of een blauwe octopus.
In de meeste gevallen zul je niet weten ‘wat als’, maar in het geval van deze Porsche Cayman GT4 wel. De kleine Porsche met zescilinder stond eigenlijk op de planning om geladen te worden op de Felicity Ace, het vrachtschip dat in februari in brand vloog en ongeveer twee weken later zonk. Op het laatste moment werden de plannen gewijzigd, waardoor de eigenaar zijn Porsche alsnog in ontvangst kon nemen. De eigenaar legt het uit in een video van ‘Ring-YouTuber Misha Charoudin.
De dansende banaan
De eigenaar is Kevin Flynn. Nee, dat is niet het personage uit de film Tron, maar de Amerikaan die zo’n twintig jaar geleden Peanut Butter Jelly Time bedacht. Inderdaad, het dansende banaantje. Dit heeft verder weinig met het verhaal te maken, behalve dat het verhaal er twee keer beter van wordt. Flynn bestelde zijn Porsche Cayman GT4 met de gratis optie om de auto zelf op te halen in Duitsland.
Bij Porsche (en ook bijvoorbeeld bij Volvo) doen ze iets dat ze ‘factory delivery’ noemen. In plaats van dat de auto bij de dealer om de hoek staat, mag je hem zelf ophalen bij de fabriek in Duitsland. Voor Amerikaanse klanten is dit helemaal mooi, want ze mogen vervolgens de auto 30 dagen in Europa rijden op een tijdelijk kenteken. Daarna moeten ze de auto bij de haven afgeven zodat hij alsnog naar Amerika gaat.
Door corona stond de Cayman GT4 bijna op de Felicity Ace
Flynn vinkte deze optie aan, maar kreeg al snel de boodschap van Porsche dat het feest niet door kon gaan door corona en alles wat er in de wereld speelde. De auto zou linea recta per schip naar Amerika komen. De Cayman stond al ingepland om op het schip te staan, toen Porsche besloot dat klanten toch weer naar de fabriek mochten komen. Flynn had gelukkig tijd om naar Duitsland te komen en op het laatste moment werd de auto tegengehouden.
Het had niet veel gescheeld, of de Porsche Cayman GT4 lag nu met brandschade op de bodem van de oceaan. Overigens: als dat het geval was, dan had Flynn heus wel een nieuwe gekregen, maar toch. Nu toert hij door Europa met zijn vrouw in zijn nieuwe Cayman GT4 – dat lijkt ons de betere uitkomst.
Meer van TopGear


Een sportwagen kopen is financieel gewoon een verstandige keuze, dit is waarom

Porsche stopt met de 718 Cayman en Boxster in Europa, maar er is ook goed nieuws

Kan de oude Porsche Cayman de nieuwe Porsche 718 GT4 RS een beetje bijhouden?

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

Porsche 718 Spyder RS review: Een geslaagd einde van een tijdperk?

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Wat moet je laatste pure benzineauto zijn? BMW M2 vs Porsche 718 Cayman vs Audi RS 3

De nieuwe BMW M2 neemt het op tegen de Porsche 718 Cayman GT4 en de BMW 1M Coupé

Is de Porsche 718 Cayman GT4 RS zo fenomenaal als de specificaties doen vermoeden?

Porsche 718 Cayman GT4 RS: met de GT3-motor

Porsche Cayman GT4: PDK vs handgeschakeld

Porsche Cayman GT4 MR: ’meer racen’

Deze Seat-rijder leek heel veel geluk te hebben, maar op het laatst gaat het toch fout op de Nürburgring

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

Schokkende beelden: de eerste crash op de Nürburgring van 2025 is nu al een feit

Is het terecht dat de BMW-rijder de schuld krijgt van deze crash op de Nürburgring?

Je ziet gelijk waarom deze kansloze Mercedes-rijder bijna crasht op de Nürburgring

Geniet 10 minuten van faals en crashes op de Nürburgring

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
