Corvette Grand Sport: scherper

Het zou natuurlijk kunnen dat je een ritje in een 'gewone' Corvette Stingray met 466 pk maakt en denkt: leuk dit allemaal, maar ik mis iets. Voor fijnproevers zoals jij introduceert Chevrolet in Genève de Corvette Grand Sport, met nét dat beetje extra.

De traditie van Grand Sports in de Corvette-familie is lang en had in eerste instantie betrekking op race-specifieke uitvoeringen, later op speciale edities met leuke performance-extra's. De nieuwste Grand Sport komt er wederom als coupé en als cabrio en beschikt over dezelfde dry-sump 6,2-liter V8 als de standaard Stingray, naar keuze gekoppeld aan een handgeschakelde zevenbak (met rev-matching) of een achttraps automaat. Hij profiteert van unieke vering en stabilisatorstangen, een Brembo-remsysteem, standaard magnetische dempers en een elektronisch sperdifferentieel. Daarnaast krijgt de Grand Sport eigen designelementen mee in de vorm van andere openingen in de voorspatborden, bredere achterspatborden, een grille in Z06-stijl en unieke velgen (19 inch vóór, 20 inch achter).

Wie meer wil, kan de Grand Sport uitrusten met het Z07-pakket: keramische remmen, een aero-pakket en circuit-georiënteerde Michelin Pilot Sport Cup 2-banden. In deze specificatie is de Grand Sport op GM's testcircuit in Milford nog geen seconde trager dan de vorige generatie ZR1 (647 pk). Wil je het uiterlijk verder opleuken, dan is er het Heritage-pakket met de typerende hash-marks op de spatborden, verkrijgbaar in zes verschillende kleuren.

Echte die-hard Corvette-fans gaan voor de gelimiteerde Grand Sport Collector Edition, zoals je 'm hierboven op de foto's ziet: in donkergrijs met blauwe accenten, zwarte velgen, een nogal opvallend interieur in hetzelfde blauw en een klassiek Grand Sport-silhouet in de hoofdsteunen.

Vanaf de herfst is de Corvette Grand Sport te krijgen.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken