Citroën C3 WRC zie je liever als straatauto

Leuk, zo'n rallybak, maar wij zien hem liever op de weg

citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept
citroën c3 wrc concept

Airbumps zijn leuk, maar airtime is leuker. Daarom WRC! De C3 krijgt een WRC-pakje aangemeten snoeihard over onverhard terrein tijdens het World Rally Championship.

De Citroën C3 WRC conceptauto is langer en breder dan de burger-C3. De airbumps passen niet goed bij de dikke wielkasten en verdwijnen. Dikke spoilers en splitters maken het gemis goed. Het rallymonster krijgt een 1,6-liter turbomotor met 385 pk. Met een leeggewicht van 1.175 kilo zal dat prima vooruit komen. Dat is zo’n 25 kilo lichter dan de normale versie.

Citroën zegt dat deze C3 WRC conceptauto vrij dicht tegen de finale raceversie aanleunt. Liever horen wij de woorden: ‘vrij dicht tegen een productieversie’. Want 385 pk en vierwielaandrijving in een hete hatchback is fijn. Horen we daar de Ford Focus RS een angstig geluidje maken?

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken