
Sluit je ogen en beeld je in dat je een Lamborghini Countach in de garage hebt staan. Vertel nu eens wat je ermee zou willen doen? Er alleen naar kijken en er niet mee rijden? In dat geval kun je de eigenaren de handen schudden. In het 33-jarige bestaan van de auto, is er geen eigenaar die echt gebruik heeft gemaakt van deze Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition.
Van zijn zuurverdiende centen koopt een arts uit Detroit in 1990 een Lamborghini Countach met 138 kilometer op de teller voor een bedrag wat nu zou neerkomen op zo’n 580.000 euro. In de zeventien jaar dat hij zijn auto in bezit heeft, kijkt hij waarschijnlijk vaak naar de Countach, maar rijden zit er niet bij. In totaal rijdt hij in 17 jaar slechts 13 kilometer met zijn auto.
Countach met de laagste tellerstand ter wereld
In 2007 koopt de dealer de Countach terug. De jaren daarna blijft de auto staan in een autocollectie in Ohio, waar alleen wordt gereden om de onderdelen gesmeerd en gangbaar te houden. De huidige eigenaar koopt de auto in 2020 en drie jaar later staat de auto bij RM Sotheby’s te wachten op het volgende baasje. De tellerstand van de Lambo is nu net geen 250 kilometer.
De V12 zorgt ervoor dat deze Countach van 0 naar 100 in 4,7 seconden kán gaan. Al is de vraag of iemand dat ooit gedaan heeft in deze auto. De topsnelheid aan van 295 km/u zal ook nooit aangetikt zijn. De zwarte Lamborghini staat zelfs nog op zijn originele Pirelli P Zero-banden uit de jaren negentig. Misschien moet je die wel even wisselen.
De auto wordt donderdag in Amerika geveild. Naar schatting moet de Countach 25th Anniversary Edition tussen de 450.000 en 900.000 euro opleveren. De verkoper denkt dat dit misschien wel de Countach met de laagste tellerstand ter wereld is. Vergeet je hem niet even in te rijden?
Eén reactie op “Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld”
Laat een antwoord achter aan Peter Reactie annuleren
Meer van TopGear


Je kunt nu deze geweldige Lamborghini Countach van Lego kopen (1.506 steentjes)

Liberty Walk werkt aan een verbouwde versie van de oude Lamborghini Countach

Gecrashte Lamborghini Countach uit The Wolf of Wallstreet wordt geveild

De (onbeschadigde!) Lamborghini Countach uit Wolf of Wallstreet kan van jou zijn

Lamborghini Countach review: Meer dan een Sián met een ander uiterlijk?

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Zie jij welke echte Lamborghini er onder deze supercar zit?

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Man vervangt V10 van Lamborghini Huracán met simpele Honda-motor (met een goede reden)

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

Meest iconische lamborghini ooit.
Maar naar mijn weten kosten ze toen rond de 400.000 gulden.