
We hebben het vaker gezegd: de perfecte Duster is voor ons een wit exemplaar met zwarte kunststoffen bumpers, kleine stalen velgen en grote offroad-banden. Maar met deze Dacia Duster Extreme zouden we op zich ook wel akkoord gaan. In ieder geval als huurauto tijdens een tripje IJsland – we noemen maar wat.
De Dacia Duster Extreme is een nieuwe uitvoering van de sympathieke offroader. Hij heeft geen krachtige lier, nieuwe differentiëlen of een ruige bullbar, maar wel oranje details. Oh, en een handsfree-sleutelkaart. De oranje details vind je op de grille, spiegelkappen, dakdragers en op de kofferklep. Binnenin vind je ze ook. Normaal besteden we niet direct aandacht aan dit soort ‘speciale uitvoeringen’, omdat ze meestal niet spannend zijn. Maar de Duster is van zichzelf al zo tof dat we een versie die ‘Extreme’ heet onmogelijk kunnen negeren.
De prijs van de Dacia Duster Extreme
De nieuwe versie is gebaseerd op de Prestige, die van zichzelf al leuke zaken als automatische airco en parkeersensoren heeft. Nee, niet zo bijzonder in deze eeuw, maar vergeet niet over welk merk we het hebben – en over welke prijs. De Dacia Duster Extreme kost in Nederland 23.700 euro. Dan heb je de versie die op LPG én op benzine loopt, met 100 pk en een handbak.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

wat is er fout aan goedkoop rijden?
Een Duster is alles behalve tof en wat oranje details zijn ook zeker niet hip. Zo’n aangeklede Duster is gewoon schizofreen: een merk wat je alleen maar kiest om zo goedkoop mogelijk te rijden en die dan juist niet goedkoop meer maken.