
We hebben het vaker gezegd: de perfecte Duster is voor ons een wit exemplaar met zwarte kunststoffen bumpers, kleine stalen velgen en grote offroad-banden. Maar met deze Dacia Duster Extreme zouden we op zich ook wel akkoord gaan. In ieder geval als huurauto tijdens een tripje IJsland – we noemen maar wat.
De Dacia Duster Extreme is een nieuwe uitvoering van de sympathieke offroader. Hij heeft geen krachtige lier, nieuwe differentiëlen of een ruige bullbar, maar wel oranje details. Oh, en een handsfree-sleutelkaart. De oranje details vind je op de grille, spiegelkappen, dakdragers en op de kofferklep. Binnenin vind je ze ook. Normaal besteden we niet direct aandacht aan dit soort ‘speciale uitvoeringen’, omdat ze meestal niet spannend zijn. Maar de Duster is van zichzelf al zo tof dat we een versie die ‘Extreme’ heet onmogelijk kunnen negeren.
De prijs van de Dacia Duster Extreme
De nieuwe versie is gebaseerd op de Prestige, die van zichzelf al leuke zaken als automatische airco en parkeersensoren heeft. Nee, niet zo bijzonder in deze eeuw, maar vergeet niet over welk merk we het hebben – en over welke prijs. De Dacia Duster Extreme kost in Nederland 23.700 euro. Dan heb je de versie die op LPG én op benzine loopt, met 100 pk en een handbak.
Meer van TopGear


Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Bigster heeft een enorme actieradius van 1.450 kilometer

De populairste auto in Europa van dit moment is niet wat je zou verwachten

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

wat is er fout aan goedkoop rijden?
Een Duster is alles behalve tof en wat oranje details zijn ook zeker niet hip. Zo’n aangeklede Duster is gewoon schizofreen: een merk wat je alleen maar kiest om zo goedkoop mogelijk te rijden en die dan juist niet goedkoop meer maken.