
Het grote boze internet zal je vertellen dat elke Ferrari op een gegeven moment zal afbranden. Monteer twee enorme superchargers op de 6,0-liter V12 en je zult dit proces bespoedigen.
De oorzaak ligt in dit geval niet bij Italiaans temperament – maar gewoon bij een ongeluk voorafgaande aan de brand. Een tikje van een Ford-driftmachine beschadigde de brandstofleiding waardoor de racebrandstof rijkelijk het motorruim kon besprenkelen.
Pech, maar toch ook niet. Was coureur Federico Sceriffo een stukje verder tot stilstand gekomen, stond hij met zijn deur tegen de wand – en had hij voor een hete verassing gestaan. Federico probeerde nog het blussysteem te activeren, maar de vlammen weerhielden hem hiervan. Hij moest toekijken terwijl de brandweer zoveel mogelijk van de auto probeerde te redden.
En dat deden ze. Of nou, nét genoeg. De 900-pk sterke driftmachine zal uit de as herrijzen en opnieuw flaneren over het circuit tijdens de Formule Drift-competitie. Het FFF Drifting Department-team is druk bezig met de reparaties. Het doel is de derde ronde van de competitie in Orlando, Florida. Voor de kenners: dat is dus al aan het einde van deze maand.
Dat worden lange dagen en nachten. Burning the midnight oil, zouden ze zeggen in Amerika. Of nou, doe dat maar niet, trouwens. We kijken er nu al naar uit.
Ferrari 599-driftauto brand af
Meer van TopGear


Vierde pedaal in een Ferrari?

Ferrari brake-checkt vrachtwagen vier keer

De goedkoopste Ferrari 599 kost zoveel als zijn parkeerboetes

Ferrari SP30 als eerste SP-auto te koop

De snelste Ferrari’s op het testcircuit Fiorano

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het
