De Alpine A110 is perfect voor een rally

Perfecte race auto met een mooi achterwerk

Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
Alpine A110 R-GT4
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
Alpine A110 R-GT4
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
Alpine A110 R-GT4
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24
the_alpine_a110_rally_ready_to_enter_the_scene_060919_24

Niet dat we er nou zo overdreven voor uitkomen, maar bij TopGear zijn we best wel weg van de Alpine A110. We houden ook erg van de A110 Cup- en A110 GT4-raceauto’s. Overigens vinden wij het altijd prettig om slim over te komen, dus hebben we het graag over geschiedenis.

Dat gezegd hebbende, gaan we terug naar 1973, het jaar dat een hoop bekende rally’s samenkwamen om het World Rally Championship te vormen. Nou kun jij vast raden wie het inaugurale race-seizoen won, maar wij verklappen voor de zekerheid: de originele Alpine A110.

De Alpine A110 is perfect uitgerust

De nieuwe Alpine A110 Rally is gebouwd op het lichtgewicht geraamte van de huidige GT4-auto en hij ziet er fantastisch uit. De nieuwe modderworstelaar is ontworpen in samenwerking met Signatech. De achterwielaandrijving blijft en de auto is versterkt met een veiligheidskooi, speciale stoelen van Sabelt, een zestraps versnellingsbak, Brembo-remmen en nieuwe hydraulische dempers.

De auto heeft ook meer vermogen gekregen. De 1,8-liter turboviercilinder produceert nu 304 pk. En gluur zeker even naar dat achterwerk en de hoge vleugel. Alpine geeft aan dat de A110 Rally op dit moment wordt goedgekeurd voor de FIA R-GT-klasse, wat dus betekent dat hij begin 2020 beschikbaar zal zijn voor de verkoop.

Wat hij gaat kosten? De prijs zal rond de 150.000 euro liggen, belastingen niet meegeteld. Zonder extra opties erbij. Het betekent wel dat het nieuwe R-GT klasse race seizoen spectaculair gaat worden. De Cayman GT4 en Abarth 124 Spider zullen ook meedoen. Dat staat garant voor veel actie en rivaliteit. We kunnen niet wachten!

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws