
Eigenlijk zijn snelle stationwagens best logisch: als je toch een hoop geld neergooit én niet per se milliseconden van je rondetijden hoeft af te snijden, dan wil je er veel ruimte voor terug. Net als met huizen, dus. En stationwagens zijn op een andere manier ook net huizen. Als je ze in de fik steekt, doen ze het niet meer.
Als je op dit moment de duurste stationwagen van Nederland zou kopen en direct naar huis wilt rijden, ben je 264.181 euro kwijt. Ga je naar de dealer om je eigen verrijdbare hondenhok samen te stellen, dan kun je er ongetwijfeld meer geld in steken. Maar we hebben het hier dus over de duurste stationwagen van Nederland die je nú kunt kopen.
Voor je kwart miljoen euro krijg je een Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. De teller staat op 0 kilometer en je krijgt er een stel fijne opties als bruin leer, keramische remmen, luchtvering, panoramadak en 21-inch Exclusive Design-wielen bij. Godzijdank zijn de onderhoudsboekjes aanwezig.
Hoe snel is de duurste stationwagen van Nederland?
De Porsche Panamera Turbo Sport Turismo vliegt in 3,6 seconden naar de 100 km/u. Het is daarmee nét niet de snelste stationwagen die je kunt kopen (dat is de Turbo S E-Hybrid Sport Turismo). De topsnelheid is 304 km/u. Voor de bloedstollende prestaties mag je de 4,0-liter V8 met 550 pk bedanken.
En hoe rijdt het?
Het onderstel is minstens zo verbluffend. Het is doorgaans bijzonder comfortabel, maar vindt het net zo leuk om akelige dingen met bochten uit te spoken. Een en ander kun je natuurlijk nog naar believen beïnvloeden met dat ronde knopje rechts op het stuur. Draai het naar Sport of Sport Plus en je auto verandert behoorlijk van karakter. Hij radicaliseert er nogal van, zullen we maar zeggen, maar dan op een goede manier. Kopen?
3 reacties op “De duurste stationwagen van Nederland”
Laat een antwoord achter aan Muilie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nu ook verstandige V6 voor nieuwe plug-in hybrides Porsche Panamera

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Bij jouw volgende auto moet je misschien zelfs extra betalen voor achterlichten

Het bestverkochte merk van Nederland wil eigenlijk niet te veel elektrische auto’s verkopen

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

Deze ruige camper kost net zoveel als een klein huis en je mag er (legaal) in wonen

‘Godzijdank zijn de onderhoudsboekjes aanwezig’ met 0KM op de teller maakt dat toch geen ene donder uit? Of de teller is teruggedraait, dan is het dom dat er onderhoudsboekjes bij zitten 😉
Dat was de grap…
De duurste stationwagen van Nederland is waarschijnlijk ook de lelijkste, verschrikkelijk wat is dat ding lelijk van opzij!