
Nee, dit is geen Ferrari 250 GT SWB. Helaas. Het goede nieuws is, is dat het ook geen computerrender is. Dit is de eerste echte RML Short Wheelbase. En dit zijn dus echte foto’s. Officieel noemt het Britse RML het een eerbetoon aan de Ferrari 250 GT ‘Short Wheelbase’, wat misschien wel de mooiste Ferrari aller tijden is.
De schoonheid maakt het des te pijnlijker om te realiseren dat deze auto op het punt staat door een hel te gaan, of zoals bedrijf RML het diplomatiek het uitdrukt: ‘een intensief duurzaamheidsprogramma in de UTAC-testfaciliteit in Bedfordshire’. Een kleine troost is dat het nog een preproductiemodel is.
De foto’s die je hier ziet, zijn gemaakt voordat de auto aan zijn reis naar de Doemberg begon. Als je een samenvatting nodig hebt, hebben we er een: RML is van plan dertig van deze dingen te bouwen, elk aangedreven door een 5,5-liter V12 uit een Ferrari 550 Maranello die weer gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak.
Specificaties RML Short Wheelbase
Hij weegt 1.470 kilo en RML schat dat de 0-100-sprint zo’n 4,1 seconden duurt. Het vermogen is 485 pk en 658 Nm. Dat is dus sneller dan de 550 Maranello. ‘De RML Short Wheelbase is nooit ontworpen om te concurreren met de acceleratie of topsnelheid van een typische supercar”, zei RML-chef Michael Mallock tijdens de onthulling van de auto vorig jaar.
‘Onze nadruk heeft altijd gelegen op het bieden van een meer organische rijervaring met minder interventie en meer bruikbare prestaties’, voegde hij eraan toe. De carrosserie is natuurlijk van koolstofvezel en de auto krijgt veel moderne foefjes mee, zoals elektrisch verstelbare stoelen.
Meer van TopGear


In deze provincie mag je straks niet harder dan 100 na 19:00 (en krijg je een boete als je het wel doet)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Aston Martin V8 Vantage S: het kleine model, maar dan met de sterkste motor

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Bij deze auto’s was de conceptcar veel cooler dan de (teleurstellende) productieversie

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

‘Hoe kort na een snelheidsbord mag de politie eigenlijk flitsen?’

Is het nog goedkoper om via Luxemburg om te rijden voor benzine als je op vakantie gaat?

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan
