
Nee, dit is geen Ferrari 250 GT SWB. Helaas. Het goede nieuws is, is dat het ook geen computerrender is. Dit is de eerste echte RML Short Wheelbase. En dit zijn dus echte foto’s. Officieel noemt het Britse RML het een eerbetoon aan de Ferrari 250 GT ‘Short Wheelbase’, wat misschien wel de mooiste Ferrari aller tijden is.
De schoonheid maakt het des te pijnlijker om te realiseren dat deze auto op het punt staat door een hel te gaan, of zoals bedrijf RML het diplomatiek het uitdrukt: ‘een intensief duurzaamheidsprogramma in de UTAC-testfaciliteit in Bedfordshire’. Een kleine troost is dat het nog een preproductiemodel is.
De foto’s die je hier ziet, zijn gemaakt voordat de auto aan zijn reis naar de Doemberg begon. Als je een samenvatting nodig hebt, hebben we er een: RML is van plan dertig van deze dingen te bouwen, elk aangedreven door een 5,5-liter V12 uit een Ferrari 550 Maranello die weer gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak.
Specificaties RML Short Wheelbase
Hij weegt 1.470 kilo en RML schat dat de 0-100-sprint zo’n 4,1 seconden duurt. Het vermogen is 485 pk en 658 Nm. Dat is dus sneller dan de 550 Maranello. ‘De RML Short Wheelbase is nooit ontworpen om te concurreren met de acceleratie of topsnelheid van een typische supercar”, zei RML-chef Michael Mallock tijdens de onthulling van de auto vorig jaar.
‘Onze nadruk heeft altijd gelegen op het bieden van een meer organische rijervaring met minder interventie en meer bruikbare prestaties’, voegde hij eraan toe. De carrosserie is natuurlijk van koolstofvezel en de auto krijgt veel moderne foefjes mee, zoals elektrisch verstelbare stoelen.
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop maar je mist wel iets belangrijks

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie
