
Nee, dit is geen Ferrari 250 GT SWB. Helaas. Het goede nieuws is, is dat het ook geen computerrender is. Dit is de eerste echte RML Short Wheelbase. En dit zijn dus echte foto’s. Officieel noemt het Britse RML het een eerbetoon aan de Ferrari 250 GT ‘Short Wheelbase’, wat misschien wel de mooiste Ferrari aller tijden is.
De schoonheid maakt het des te pijnlijker om te realiseren dat deze auto op het punt staat door een hel te gaan, of zoals bedrijf RML het diplomatiek het uitdrukt: ‘een intensief duurzaamheidsprogramma in de UTAC-testfaciliteit in Bedfordshire’. Een kleine troost is dat het nog een preproductiemodel is.
De foto’s die je hier ziet, zijn gemaakt voordat de auto aan zijn reis naar de Doemberg begon. Als je een samenvatting nodig hebt, hebben we er een: RML is van plan dertig van deze dingen te bouwen, elk aangedreven door een 5,5-liter V12 uit een Ferrari 550 Maranello die weer gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak.
Specificaties RML Short Wheelbase
Hij weegt 1.470 kilo en RML schat dat de 0-100-sprint zo’n 4,1 seconden duurt. Het vermogen is 485 pk en 658 Nm. Dat is dus sneller dan de 550 Maranello. ‘De RML Short Wheelbase is nooit ontworpen om te concurreren met de acceleratie of topsnelheid van een typische supercar”, zei RML-chef Michael Mallock tijdens de onthulling van de auto vorig jaar.
‘Onze nadruk heeft altijd gelegen op het bieden van een meer organische rijervaring met minder interventie en meer bruikbare prestaties’, voegde hij eraan toe. De carrosserie is natuurlijk van koolstofvezel en de auto krijgt veel moderne foefjes mee, zoals elektrisch verstelbare stoelen.
Meer van TopGear


Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Flitsmeister gaat je vanaf nu niet meer waarschuwen voor deze (vervelende) camera’s

Zelfs binnen Europa kan het je extra geld kosten om Google Maps te gebruiken op vakantie

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N
