
Het is een kleine ingreep, maar toch met een groot effect. Veel meer dan het spatbord is er niet veranderd aan deze Ferrari GTC4, en toch oogt de GTC4Lusso heel anders. Verbouwer Kahn noemt het de Ferrari GTC4 Grand Edition. Bij de normale GTC4Lusso loopt de koplamp verder door naar achteren. Bij de versie van Kahn is de koplamp gekortwiekt en het spatbord afgedicht.
Kahn maakte het nieuwe spatbord op zo’n manier dat de luchtuitlaat lijkt op die van de Monza SP2. Het metalen voorscherm is volledig met de hand gemaakt. Het enige is dat de koplamp er nu wat ‘afgeknipt’ uitziet. Misschien hadden ze hem iets vloeiender moeten inkorten. De lijn over de motorkap zag je ook op de Monza SP2. De grille werd iets aangepast door twee extra lampen te plaatsen. Op een setje velgen na, is de GTC4Lusso ongewijzigd gebleven.
De koplampen waren een irritatiepuntje
De reden achter de Ferrari GTC4 Grand Edition? De ontwerper stoorde zich aan de doorlopende koplampen. Designer Afzal Kahn zegt: ‘Het enige dat de auto in de steek liet, was de neuskegel. Daarom wilde ik mijn eigen visie creëren die een eerbetoon was aan Ferrari. Als ze een nieuw faceliftmodel zouden maken, denk ik dat het er zo uit zou zien.’
Het voorscherm op de Ferrari GTC4 Grand Edition is niet van koolstofvezel, wat je tegenwoordig misschien zou verwachten. Afzal: ‘Ik heb een passie voor metaalbewerking. De traditionele manier waarop handgemaakte auto’s worden gemaakt, is echter vrijwel verdwenen in het VK met slechts een handvol getalenteerde ambachtslieden die kunnen produceren wat volgens mij een vorm van kunst is.’
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW crasht tegen Porsche 918 en Ferrari GTC4Lusso

De snelste Ferrari’s van dit moment

Ferrari-museum opent nieuwe tentoonstelling

Remtest: Panamera vs GTC4Lusso (TopGear S26)

Chris Harris Drives: Ferrari GTC4Lusso

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Dit was ooit een van de mooiste auto’s die je (nu nog) in Nederland kunt kopen

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Op dit vakantie-eiland is (bijna) elke cabrio een taxi, zelfs de busjes

Nederlands bedrijf bouwt Defender 130 om tot op maat gemaakte pick-up

De Rolls-Royce Arcadia Droptail is dankzij zijn klok misschien wel de duurste Rolls ooit

Bij deze Zagato AGTZ Twin Tail krijg je twee achterkanten (die je kunt wisselen)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
