De geheimen van Cars 3 en de nieuwe karakters

Pixar’s nieuwe Cars-film is bijna op het witte doek te zien. Wij hebben de ontwerper van Cars 3 gesproken over de karakters.

Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3
Cars 3

Vanaf 12 juli is Cars 3 te zien in de Nederlandse bioscopen (zowel Nederlands als Engels gesproken). Wij praten met Jay Shuster, ontwerper en verantwoordelijk voor de karakters in de film, over wat we kunnen verwachten van de film.

TopGear: Welke nieuwe karakters zien we in Cars 3?

Jay Shuster: De hoofdrol is nog steeds weggelegd voor Lightning McQueen. In Cars 3 heeft hij een aartsvijand met de naam Jackson Storm (de zwartblauwe auto). Het hele idee van Jackson is om precies het tegenovergestelde te zijn van McQueen in elk mogelijke manier. Zo is hij scherp en hoekig gevormd, gevaarlijk en een echt wapen op wielen. Anders dan de ronde vormen van Lightning.

Cruz Ramirez (de gele auto) is een karakter die tussen de twee inzit. Zij is McQueen’s trainster en moet omgaan met de nieuwe generatie racers zoals Storm. Bij de vrouwelijke karakters worden meer vloeiende en ronde vormen toegevoegd, maar toch moest Ramirez ook scherpte uitstralen. De zilveren auto (genaamd Sterling) koopt het raceteam van McQueen en ontwikkelt een gigantisch trainingcomplex.

TG: Heb je een favoriet karakter?

JS: Storm is de auto waar ik het meest aan gewerkt heb en verantwoordelijk voor was. Ik ben geboren in Detroit en werkte een tijdje voor een NASCAR-team. Het was erg cool om deze next-gen NASCAR te ontwerpen en alles wat ik wist van de sport erin te verwerken.

TG: Bedenk en design je de auto’s op basis van de stemacteur?

JS: In de meeste gevallen ontwerpen we de auto’s zonder te weten wie de stem zal worden. Ook als we het wel weten laten we ons niet beïnvloeden. We nemen geen kenmerken van hun gezicht over of iets dergelijks. Iets kleins als oogkleur, tanden of het nummerbord waar hun geboortedatum in staat kunnen wel subtiele aanwijzingen zijn.

TG: Dus er zijn minder karakters gebaseerd op echte auto’s?

JS: Klopt, we waren vastbesloten om meer eigen ontwerpen te gebruiken in plaats van ons te laten inspireren door bestaande modellen. Ook hebben we nu meer controle over de karakters en zijn we vrij om ze te gebruiken in andere films. Geen gedoe met juridische wetgeving en goedkeuring van automerken.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken