Hyundai en sensueel. Twee woorden die tien jaar geleden nimmer samen in een zin stonden. Tijden veranderen, en Hyundai presenteert met de nieuwe i20 een nieuwe designtaal met de naam Sensuous Sportiness. De recentelijk nieuwe Hyundai i10 mocht nog niet meeliften op deze nieuwe penseelstreken. De nieuwe Hyundai i20 is de derde generatie van de Polo-tegenhanger. In vergelijking met zijn voorganger zakt de daklijn met 24 millimeter en neemt de breedte toe met 30 millimeter. De auto staat nu op 17-inch wielen en ook niet verkeerd is de toegenomen bagageruimte, die meet nu 351 liter (+25). Op de optielijst staan tien carrosseriekleuren en bij sommige kleuren kun je een zwart dak nemen.
Het merk is trots op de twee 10,25-inch schermen in het interieur, die ‘visueel gecombineerd’ moeten zijn, maar voor het gemak is Hyundai vergeten foto’s bij te voegen van het interieur. Je moet het dus even doen met een schets. Op de schermen toont de Hyundai i20 allerlei live-informatie over verkeersdrukte en beschikbare tankstations. Daarnaast zijn Apple Carplay en Android Auto aanwezig en zijn er een hoop veiligheidssystemen.

Specificaties nieuwe Hyundai i20

De Hyundai i20 komt met keuze uit twee motoren met in totaal vier specificaties. De 1,2-liter met 84 pk is de enige viercilinder op de lijst, deze komt altijd met een vijftraps handbak. Daarna volgen twee 1,0-liter turbodriecilinders met 100 pk, waarvan eentje een 48-volt mildhybride-systeem heeft. De 1.0 driecilinderturbo met 120 pk komt altijd met een 48-volt systeem. Deze drie motoropties zijn te combineren met een handgeschakelde zesbak of een zeventraps automaat.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)