
De jaren voor de Alfa Romeo 4C beginnen inmiddels te tellen. Niet qua rijplezier, want dat blijft fantastisch, maar qua design loopt de koolstofvezel bochtenridder achter op zijn broers. Umberto Palermo Design, niet te verwarren Una Paloma Blanca, want dat is slechts een vogel in de lucht, neemt het op zich om de Alfa Romeo 4C het familiegezicht aan te meten. Zo kan de Mole Costruzione Artigianale 001, zoals ie nu heet, weer eventjes vooruit.
De Mole Costruzione Artigianale 001 ziet er bijna vanuit elke hoek fantastisch uit. De achterkant zou zomaar uit de stallen van Zagato kunnen komen. De dichte achterruit met sleuven, hoewel niet heel praktisch, is een fijn retro-element. Alleen het varkensneusje dat verschijnt als je ‘m van de zijkant bekijkt, is minder. Voor het interieur heeft Umberto Palermo zijn best gedaan om het geheel minder spartaans te maken met mooie materialen.
Motorisch blijft de Mole Costruzione Artigianale 001 gelijk aan de fabrieksspecificaties. De 1,8-liter viercilinder produceert 240 pk en 350 Nm. Door het gebruik van koolstofvezel zal het gewicht niet veel zijn toegenomen en de standaard 4C weegt 895 kilo. Een sprintje naar de 100 km/u zal rond de 4,5 seconden schommelen. Het blijft helaas bij één exemplaar. Alhoewel: geld praat.
Meer van TopGear


Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo herstart de productie van de 4C voor drie bijzondere exemplaren

Abarth 1000 SP gaat in productie

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

De snelste Alfa Romeo’s van dit moment

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’
