
De jaren voor de Alfa Romeo 4C beginnen inmiddels te tellen. Niet qua rijplezier, want dat blijft fantastisch, maar qua design loopt de koolstofvezel bochtenridder achter op zijn broers. Umberto Palermo Design, niet te verwarren Una Paloma Blanca, want dat is slechts een vogel in de lucht, neemt het op zich om de Alfa Romeo 4C het familiegezicht aan te meten. Zo kan de Mole Costruzione Artigianale 001, zoals ie nu heet, weer eventjes vooruit.
De Mole Costruzione Artigianale 001 ziet er bijna vanuit elke hoek fantastisch uit. De achterkant zou zomaar uit de stallen van Zagato kunnen komen. De dichte achterruit met sleuven, hoewel niet heel praktisch, is een fijn retro-element. Alleen het varkensneusje dat verschijnt als je ‘m van de zijkant bekijkt, is minder. Voor het interieur heeft Umberto Palermo zijn best gedaan om het geheel minder spartaans te maken met mooie materialen.
Motorisch blijft de Mole Costruzione Artigianale 001 gelijk aan de fabrieksspecificaties. De 1,8-liter viercilinder produceert 240 pk en 350 Nm. Door het gebruik van koolstofvezel zal het gewicht niet veel zijn toegenomen en de standaard 4C weegt 895 kilo. Een sprintje naar de 100 km/u zal rond de 4,5 seconden schommelen. Het blijft helaas bij één exemplaar. Alhoewel: geld praat.
Meer van TopGear


Deze Abarth 1300 OT is stiekem een Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo herstart de productie van de 4C voor drie bijzondere exemplaren

Abarth 1000 SP gaat in productie

Pogea Racing 4C Zeus: Alfa 4C met 115 pk extra

De snelste Alfa Romeo’s van dit moment

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit
