De Mole Costruzione Artigianale 001 was een 4C

De Giulia-genen staan de Alfa Romeo 4C zeer goed

Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001
Mole Costruzione Artigianale 001

De jaren voor de Alfa Romeo 4C beginnen inmiddels te tellen. Niet qua rijplezier, want dat blijft fantastisch, maar qua design loopt de koolstofvezel bochtenridder achter op zijn broers. Umberto Palermo Design, niet te verwarren Una Paloma Blanca, want dat is slechts een vogel in de lucht, neemt het op zich om de Alfa Romeo 4C het familiegezicht aan te meten. Zo kan de Mole Costruzione Artigianale 001, zoals ie nu heet, weer eventjes vooruit.

De Mole Costruzione Artigianale 001 ziet er bijna vanuit elke hoek fantastisch uit. De achterkant zou zomaar uit de stallen van Zagato kunnen komen. De dichte achterruit met sleuven, hoewel niet heel praktisch, is een fijn retro-element. Alleen het varkensneusje dat verschijnt als je ‘m van de zijkant bekijkt, is minder. Voor het interieur heeft Umberto Palermo zijn best gedaan om het geheel minder spartaans te maken met mooie materialen.

Motorisch blijft de Mole Costruzione Artigianale 001 gelijk aan de fabrieksspecificaties. De 1,8-liter viercilinder produceert 240 pk en 350 Nm. Door het gebruik van koolstofvezel zal het gewicht niet veel zijn toegenomen en de standaard 4C weegt 895 kilo. Een sprintje naar de 100 km/u zal rond de 4,5 seconden schommelen. Het blijft helaas bij één exemplaar. Alhoewel: geld praat.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken