
Al eerder kregen we de eerste beelden te zien van de nieuwste hatchback van MG en nu weten we wat we de prijs van de MG4 Electric in Nederland is. Voor een elektrische auto, is hij best gunstig geprijsd. Hij staat op het gloednieuwe platform van het moederbedrijf SAIC, komt in drie varianten – Standard, Comfort en Luxury.
Laten we beginnen bij het instapmodel, de Standard-uitvoering. De 51-kWh batterij zorgt voor een actieradius van 350 kilometer. De elektromotor produceert 170 pk. Kies je voor Comfort of Luxury, dan komt de MG4 Electric 100 kilometer verder dankzij een 64-kWh batterij. Het vermogen groeit naar 204 pk. Het koppel is altijd 250 Nm, ongeacht de uitvoering.
De MG4 Electric wordt de eerste auto in Europa op het nieuwe MSP-platform van SIAC. De batterij zou je bij een snellader in 40 minuten van 10 naar 80 procent kunnen laden. Deze nieuwe hatchback is tevens de aanzet om het gamma uit te breiden. In 2025 wil MG tot tien modellen in verschillende segmenten op de markt hebben, waaronder het sportsegment.
De indicatieve Nederlandse prijs van de MG4 Electric
Het automerk geeft vandaag een indicatieve prijs af voor de nieuwe elektrische hatchback. De MG4 Electric moet ongeveer 28.990 euro gaan kosten in Nederland. Een erg specifiek cijfer voor een indicatie, maar dit komt omdat het de prijs is van de hatchback in Frankrijk. Prijzen van de Comfort en Luxury-uitvoeringen zijn niet bekend gemaakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
4 reacties op “De Nederlandse prijs van de MG4 Electric is bekend, ongeveer”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


MG 4 Trophy review: Een prima auto, zolang hij niet te duur is

MG 4 XPower review: De minst hete hot hatchback waar we ooit in reden

Deze MG 4 XPower is een ‘hyper hatch’ voor een gunstige prijs

Kia Niro EV vs MG 4: Welke is de beste EV voor elke dag?

MG 4 Electric Standard review: Is de instap-MG het geld waard?

Dit zijn 15 cabrio’s met vierwielaandrijving (voor de wintersport?)

Is de elektrische MG Cyberster beter dan de Duitse BMW Z4?

Dit zijn de vier goedkoopste cabrio’s van Nederland

De MG 3 Hybrid is goedkoper en krachtiger dan de rest, hoe rijdt het dan? (review)

Heeft de elektrische MG 4 XPower iets gemeen met de oude MG XPower SV-R?

VIDEO: Rijden in de MG Cyberster

Tesla daagt ontevreden klanten en journalisten voor de rechter

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Leapmotor C10 Design: Audi Q5-formaat voor Golf-geld (review)

Zustermerk van Volvo komt met eigen supercharger netwerk, ook in Nederland

Het grootste succesnummer van Volvo is een auto die ze eigenlijk zelf niet zo wilden bouwen

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

De nieuwe Kia EV4 heeft een heel bijzondere achterzijde (maar daar is een reden voor)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

De Nürburgring gaat op bepaalde dagen auto’s verbieden (en dat is een goede keuze)

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Clio met Toyota achterwerk.
Aangezien de meeste techniek voor Europese auto’s ook uit China komt,zou ik hier voor 30d serieus naar kijken, duurdere uitvoering compenseren met aanschafsubsidie, lijkt mij geen slechte aanbieding voor wie en auto nog zelf afrekent met spaargeld
Zoveel exportsubsidie. Zoveel Oeigoers dwangarbeid. Zo’n lelijke auto en nog steeds zo duur.
Jak wat een gedrocht.
Hou die troep maar in China!