
Vers van de pers kwam Citroën vandaag met een nieuw concept voor een compacte SUV; de C-Aircross. Zijn unieke identiteit, zoals ze zelf zeggen, is gebaseerd op de state of mind van de nieuwe C3. Een soort voortborduursel. Maar eigenlijk gewoon de hoge versie van hun b-segmenter, want die moet je tegenwoordig als zelfrespecterend merk hebben.
Het uiterlijk van de Citroën C-Aircross lijkt dus gewoon kneiterveel op de C3 en dat is geen slecht iets. Van de stootkussens aan de zijkanten tot een boosogend – maar niet erg dreigend – voorkantje. De zijkant is wel anders, lijkt nu op een busje. Is dat niet geweldig? In plaats van de standaard vier handgrepen, zijn er nu nog maar twee over. De deuren openen van het middenuit naar buiten. Zelfmoorddeuren dus. Cool. De stootkussens zijn nu een stuk beter weggewerkt in het design zodat mensen minder spontaan de neiging hebben om ze daadwerkelijk uit te testen.
En het interieur van de Citroën C-Aircross dan?
Het interieur heeft een onwijze boost gehad. Citroën spreekt over een rustige uitstraling. Wij krijgen er vooral koppijn van. Ironisch dat ze de kleur ‘Vitamin-rich Orange’ noemen. Een mandarijntje dus; die zou juist voor een goede gezondheid moeten zorgen. De ontwerper lag waarschijnlijk met migraine thuis en daarom mocht de stagiair aan de slag met de velgen. Dat verklaart een hoop.
Neem genoeg paracetamol mee naar als je op 7 maart naar de autosalon van Genève gaat, want daar zie je de Citroën C-Aircross voor het eerst in het echt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Citroën C-Aircross concept is een voortborduurseltje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Citroën C3 Aircross is plots groot genoeg voor zeven personen

Zelfs de Citroën C3 is nu een crossover: dit is de elektrische Citroën ë-C3

Citroën C3 Air is een vergeten concept

Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine

Citroën C3 PureTech 110 Shine

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Jazeker, dit moet moet op een eend lijken, alleen zien wij het niet

Citroën heeft het 100 jaar geprobeerd, maar vertrekt eindelijk uit dit land

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor, voor de goedkoopste moeten we even zeuren

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Dit is de bijzondere reden waarom Japanse auto’s juist wel betrouwbaar zijn

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Net als dat, aan het taalgebruik te zien, jullie stagiair dit heeft geschreven…