
Vers van de pers kwam Citroën vandaag met een nieuw concept voor een compacte SUV; de C-Aircross. Zijn unieke identiteit, zoals ze zelf zeggen, is gebaseerd op de state of mind van de nieuwe C3. Een soort voortborduursel. Maar eigenlijk gewoon de hoge versie van hun b-segmenter, want die moet je tegenwoordig als zelfrespecterend merk hebben.
Het uiterlijk van de Citroën C-Aircross lijkt dus gewoon kneiterveel op de C3 en dat is geen slecht iets. Van de stootkussens aan de zijkanten tot een boosogend – maar niet erg dreigend – voorkantje. De zijkant is wel anders, lijkt nu op een busje. Is dat niet geweldig? In plaats van de standaard vier handgrepen, zijn er nu nog maar twee over. De deuren openen van het middenuit naar buiten. Zelfmoorddeuren dus. Cool. De stootkussens zijn nu een stuk beter weggewerkt in het design zodat mensen minder spontaan de neiging hebben om ze daadwerkelijk uit te testen.
En het interieur van de Citroën C-Aircross dan?
Het interieur heeft een onwijze boost gehad. Citroën spreekt over een rustige uitstraling. Wij krijgen er vooral koppijn van. Ironisch dat ze de kleur ‘Vitamin-rich Orange’ noemen. Een mandarijntje dus; die zou juist voor een goede gezondheid moeten zorgen. De ontwerper lag waarschijnlijk met migraine thuis en daarom mocht de stagiair aan de slag met de velgen. Dat verklaart een hoop.
Neem genoeg paracetamol mee naar als je op 7 maart naar de autosalon van Genève gaat, want daar zie je de Citroën C-Aircross voor het eerst in het echt.
Eén reactie op “Citroën C-Aircross concept is een voortborduurseltje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de goedkope elektrische Citroën ë-C3 de moeite waard? (review)

De nieuwe Citroën C3 Aircross is plots groot genoeg voor zeven personen

Zelfs de Citroën C3 is nu een crossover: dit is de elektrische Citroën ë-C3

Citroën C3 Air is een vergeten concept

Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

Moet je een Volkswagen Polo of Renault 5 laten staan voor deze bijzondere Firefly? (review)

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Volkswagen overweegt auto van formaatje Polo, maar dan met 400 pk (met hulp van een bekende)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Net als dat, aan het taalgebruik te zien, jullie stagiair dit heeft geschreven…