
Vers van de pers kwam Citroën vandaag met een nieuw concept voor een compacte SUV; de C-Aircross. Zijn unieke identiteit, zoals ze zelf zeggen, is gebaseerd op de state of mind van de nieuwe C3. Een soort voortborduursel. Maar eigenlijk gewoon de hoge versie van hun b-segmenter, want die moet je tegenwoordig als zelfrespecterend merk hebben.
Het uiterlijk van de Citroën C-Aircross lijkt dus gewoon kneiterveel op de C3 en dat is geen slecht iets. Van de stootkussens aan de zijkanten tot een boosogend – maar niet erg dreigend – voorkantje. De zijkant is wel anders, lijkt nu op een busje. Is dat niet geweldig? In plaats van de standaard vier handgrepen, zijn er nu nog maar twee over. De deuren openen van het middenuit naar buiten. Zelfmoorddeuren dus. Cool. De stootkussens zijn nu een stuk beter weggewerkt in het design zodat mensen minder spontaan de neiging hebben om ze daadwerkelijk uit te testen.
En het interieur van de Citroën C-Aircross dan?
Het interieur heeft een onwijze boost gehad. Citroën spreekt over een rustige uitstraling. Wij krijgen er vooral koppijn van. Ironisch dat ze de kleur ‘Vitamin-rich Orange’ noemen. Een mandarijntje dus; die zou juist voor een goede gezondheid moeten zorgen. De ontwerper lag waarschijnlijk met migraine thuis en daarom mocht de stagiair aan de slag met de velgen. Dat verklaart een hoop.
Neem genoeg paracetamol mee naar als je op 7 maart naar de autosalon van Genève gaat, want daar zie je de Citroën C-Aircross voor het eerst in het echt.
Eén reactie op “Citroën C-Aircross concept is een voortborduurseltje”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De nieuwe Citroën C3 Aircross is plots groot genoeg voor zeven personen

Zelfs de Citroën C3 is nu een crossover: dit is de elektrische Citroën ë-C3

Citroën C3 Air is een vergeten concept

Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine

Citroën C3 PureTech 110 Shine

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

De Citroën 2CV keert terug en zou heel betaalbaar moeten worden

Dit keurige interieur hoort bij de smerigste auto die je nu (voor weinig?) kunt kopen

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Pas op: dit lijkt een verkeerscamera, maar deze nieuwe flitser deelt een van de duurste boetes uit

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Net als dat, aan het taalgebruik te zien, jullie stagiair dit heeft geschreven…