
De Peugeot 508 was vorig jaar al als concept gepresenteerd op de autoshow van Genève en iedereen hoopte dan ook dat de productieversie met dezelfde lijnen zou verschijnen. Het lijkt erop dat dat gebeurd is. Hij heeft natuurlijk wel een iets andere vorm, de voor- en achterkant lijken erg op een coupé. De Peugeot 508 krijgt frameloze deuren en lichtmetalen wielen.
Er zijn twee 1.6 benzine- en vier 1.5 en 2.0 dieselmotoren waar je uit kunt kiezen. De lichtste variant heeft 130 pk en de sterkste variant heeft 225 pk die een ‘uitzonderlijke rijervaring’ moet brengen volgens Peugeot. In het najaar van 2019 kunnen we ook een hybride uitvoering verwachten.
Peugeot heeft verteld dat de nieuwe Peugeot 508 veel hulpmiddelen krijgt, ‘night vision’ om bijvoorbeeld voetgangers beter te kunnen zien. Andere snufjes kun je vinden in de nieuwste generatie van de i-Cockpit. Hierin vind je een nieuw 10-inch Touch screen, veel leer, en een ‘ambiance-selector’. Waarbij je zelf kunt kiezen tussen boost of relax. Kies altijd voor boost, behalve als je wilt relaxen. Kies dan voor relax.
Waarom dit allemaal op de Peugeot 508 zit?
De baas van Peugeot Jean Philippe Imparato wil dat de nieuwe Peugeot 508 ‘de markt opschut met een nieuwe auto die de beste concurrenten van de markt gaat proberen te verslaan.’
‘En in het D-segment bevinden zich de beste autofabrikanten ter wereld.’ In september kun je de nieuwe Peugeot 508 kopen. Tijdens de beurs van Genève zal er meer nieuws naar buiten komen…
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De leukste betaalbare elektrische auto van het moment is voor 555 euro nog leuker

Renault 4 E-Tech Electric 150 pk Comfort Range Iconic (review)

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

In E10-benzine zit nog te weinig ethanol voor deze bijzondere Peugeot 208

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het kan ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten
