
De Peugeot 508 was vorig jaar al als concept gepresenteerd op de autoshow van Genève en iedereen hoopte dan ook dat de productieversie met dezelfde lijnen zou verschijnen. Het lijkt erop dat dat gebeurd is. Hij heeft natuurlijk wel een iets andere vorm, de voor- en achterkant lijken erg op een coupé. De Peugeot 508 krijgt frameloze deuren en lichtmetalen wielen.
Er zijn twee 1.6 benzine- en vier 1.5 en 2.0 dieselmotoren waar je uit kunt kiezen. De lichtste variant heeft 130 pk en de sterkste variant heeft 225 pk die een ‘uitzonderlijke rijervaring’ moet brengen volgens Peugeot. In het najaar van 2019 kunnen we ook een hybride uitvoering verwachten.
Peugeot heeft verteld dat de nieuwe Peugeot 508 veel hulpmiddelen krijgt, ‘night vision’ om bijvoorbeeld voetgangers beter te kunnen zien. Andere snufjes kun je vinden in de nieuwste generatie van de i-Cockpit. Hierin vind je een nieuw 10-inch Touch screen, veel leer, en een ‘ambiance-selector’. Waarbij je zelf kunt kiezen tussen boost of relax. Kies altijd voor boost, behalve als je wilt relaxen. Kies dan voor relax.
Waarom dit allemaal op de Peugeot 508 zit?
De baas van Peugeot Jean Philippe Imparato wil dat de nieuwe Peugeot 508 ‘de markt opschut met een nieuwe auto die de beste concurrenten van de markt gaat proberen te verslaan.’
‘En in het D-segment bevinden zich de beste autofabrikanten ter wereld.’ In september kun je de nieuwe Peugeot 508 kopen. Tijdens de beurs van Genève zal er meer nieuws naar buiten komen…
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk
