
De Peugeot 508 was vorig jaar al als concept gepresenteerd op de autoshow van Genève en iedereen hoopte dan ook dat de productieversie met dezelfde lijnen zou verschijnen. Het lijkt erop dat dat gebeurd is. Hij heeft natuurlijk wel een iets andere vorm, de voor- en achterkant lijken erg op een coupé. De Peugeot 508 krijgt frameloze deuren en lichtmetalen wielen.
Er zijn twee 1.6 benzine- en vier 1.5 en 2.0 dieselmotoren waar je uit kunt kiezen. De lichtste variant heeft 130 pk en de sterkste variant heeft 225 pk die een ‘uitzonderlijke rijervaring’ moet brengen volgens Peugeot. In het najaar van 2019 kunnen we ook een hybride uitvoering verwachten.
Peugeot heeft verteld dat de nieuwe Peugeot 508 veel hulpmiddelen krijgt, ‘night vision’ om bijvoorbeeld voetgangers beter te kunnen zien. Andere snufjes kun je vinden in de nieuwste generatie van de i-Cockpit. Hierin vind je een nieuw 10-inch Touch screen, veel leer, en een ‘ambiance-selector’. Waarbij je zelf kunt kiezen tussen boost of relax. Kies altijd voor boost, behalve als je wilt relaxen. Kies dan voor relax.
Waarom dit allemaal op de Peugeot 508 zit?
De baas van Peugeot Jean Philippe Imparato wil dat de nieuwe Peugeot 508 ‘de markt opschut met een nieuwe auto die de beste concurrenten van de markt gaat proberen te verslaan.’
‘En in het D-segment bevinden zich de beste autofabrikanten ter wereld.’ In september kun je de nieuwe Peugeot 508 kopen. Tijdens de beurs van Genève zal er meer nieuws naar buiten komen…
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Gaat het verbod op benzineauto’s in 2035 nog door? ‘EU laat zien dat ze kunnen versoepelen’

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Zo’n 7.000 Nederlanders ontvingen onverwachts (maar terecht) een boete uit het buitenland – zo voorkom je dat

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden
