
De Peugeot 508 was vorig jaar al als concept gepresenteerd op de autoshow van Genève en iedereen hoopte dan ook dat de productieversie met dezelfde lijnen zou verschijnen. Het lijkt erop dat dat gebeurd is. Hij heeft natuurlijk wel een iets andere vorm, de voor- en achterkant lijken erg op een coupé. De Peugeot 508 krijgt frameloze deuren en lichtmetalen wielen.
Er zijn twee 1.6 benzine- en vier 1.5 en 2.0 dieselmotoren waar je uit kunt kiezen. De lichtste variant heeft 130 pk en de sterkste variant heeft 225 pk die een ‘uitzonderlijke rijervaring’ moet brengen volgens Peugeot. In het najaar van 2019 kunnen we ook een hybride uitvoering verwachten.
Peugeot heeft verteld dat de nieuwe Peugeot 508 veel hulpmiddelen krijgt, ‘night vision’ om bijvoorbeeld voetgangers beter te kunnen zien. Andere snufjes kun je vinden in de nieuwste generatie van de i-Cockpit. Hierin vind je een nieuw 10-inch Touch screen, veel leer, en een ‘ambiance-selector’. Waarbij je zelf kunt kiezen tussen boost of relax. Kies altijd voor boost, behalve als je wilt relaxen. Kies dan voor relax.
Waarom dit allemaal op de Peugeot 508 zit?
De baas van Peugeot Jean Philippe Imparato wil dat de nieuwe Peugeot 508 ‘de markt opschut met een nieuwe auto die de beste concurrenten van de markt gaat proberen te verslaan.’
‘En in het D-segment bevinden zich de beste autofabrikanten ter wereld.’ In september kun je de nieuwe Peugeot 508 kopen. Tijdens de beurs van Genève zal er meer nieuws naar buiten komen…
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?
