De nieuwe Hyundai i30 Fastback is hier

Deze is voor de billenmannen (of -vrouwen)

Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Foto('s): HyundaiHyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback
Hyundai i30 Fastback

Eerder zagen we al Hyundai I30 N, de eerste hete hatch van het Koreaanse merk. En als een soort van ‘neem je kleine broertje ook maar mee naar dat feestje, dat is goed voor hem’, presenteert het merk direct de Hyundai i30 Fastback. Je kent de term vooral van de Mustangs. Maar dit is bepaald geen muscle car.

Wat is er speciaal aan de Hyundai i30 Fastback?

De Fastback heeft een, eh, Fastback-achtige daklijn die uitmondt in een klein wipbipsje. Door deze nieuwe wulpse lijnen is de snelrug 115 millimeter langer en 30 millimeter dan de standaard hatchback. Aan de voorkant heeft de nieuwe Hyundai i30 Fastback een pruillipje gekregen dat iets lager is dan bij de normale i30, waardoor hij nog iets sipper kijkt. Naast de grille zitten een paar kieuwen die voor een sportieve uitstraling hadden moeten zorgen.

‘De Hyundai i30 Fastback vertolkt onze filosofie haarscherp: progressief design toegankelijk maken voor een breed publiek’, zegt de Chief Operating Officer van Hyundai Europe. Juist, Socrates is er niks bij met al die filosofie. Hij vervolgt: ‘Het is de eerste elegante vijfdeurs-coupé in het compacte segment, ontworpen met oog voor innovatie en klantvoorkeuren.’

Buiten ‘grijs’ zijn er nog elf andere kleuren waarin je deze Fastback kunt krijgen. Die kleuren zijn allemaal niet zo depressief grijs als deze kleur. Een vanafprijs is nog niet genoemd door Hyundai. In het begin van het nieuwe jaar zal de Hyundai i30 Fastback op de markt verschijnen. Hij zal dan dezelfde motoren meenemen die we al kennen van de i30: een 1,4-liter viercilinder met 140 pk en een 1.0 driecilinder met 120 pk. Daarnaast is er ook een 1,6-liter diesel met 110 of 136 pk. We willen zeggen dat we niet kunnen wachten, maar dat kunnen we eigenlijk wel.

Reacties
  1. peter van den bemt zegt op 14 juli 2017 om 17:18:

    Knap, hoe een redactie, slechts op basis van smaak, een model, of moet ik zeggen, een merk, de grond in kan boren.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken