
Voor sommige beroepsgroepen bestaat de mogelijkheid dat andere mensen het niet met je eens zijn. President, dictator, nachtapotheker of coach van een Spaanse middenmotor. In dat geval wil je een auto die snel van zijn plaats komt en het liefst ook kogelwerend is. In dat geval is het goed om te weten dat er nu een gepantserde Lucid Air is. Deze beschermt je tegen een kogelregen én kan snel accelereren.
De auto is niet het product van Lucid zelf, maar van de U.S. Armor Group. Deze toko specialiseert zich in het bepantseren van auto’s, maar dat had je misschien al geraden. De afgelopen tijd hebben ze zich beziggehouden met de Lucid Air Sapphire. Dit is een Tesla Model S-concurrent voor mensen die pertinent géén Tesla willen, of een andere elektrische auto van de gevestigde orde.
Snelste kogelwerende auto ter wereld is snel
Om je uit een Tesla te lokken, heeft Lucid de Sapphire. Om even een idee te geven van het prestatiepotentieel: de drie motoren leveren samen 1.234 pk en drijven zowel de voor- als achterwielen aan. Hierdoor sprint je 1,89 seconden naar de 100 km/u. Jazeker, je kan met dit apparaat gewoon Bugatti’s (even) achter je houden. De gepantserde versie moet nauwelijks sneller zijn.

De topsnelheid van de Air Sapphire is begrensd op een heel keurige 330 km/u. Alles daarboven is natuurlijk uitsloverij en alles daaronder is povertjes. De range bedraagt 687 kilometer. Althans, dat geldt voor de standaarduitvoering. De Lucid Air Sapphire van de U.S. Armor Group zal ietsje trager zijn. De bepantsering is namelijk niet alleen heel erg sterk, maar ook heel erg zwaar.
Nauwelijks extra gewicht
Nu is het effect wel heel erg beperkt. U.S. Armor Group meldt dat ze gebruik maken van lichtgewicht ruiten en dat de pantserplaten sterker en lichter zijn dan gewoonlijk. In totaal weegt de gepantserde Lucid Air Sapphire slechts 140 kilo meer dan de nieuwste BMW M5. Nu is dat een vrij zware auto, maar zo gek is de vergelijking niet. De Lucid Air ongeveer van hetzelfde formaat, actief in dezelfde klasse én ook voorzien van een sportieve inslag.

Lees ook: Met deze EV kun je gestrande Tesla’s op weg helpen
Het is nu wel mogelijk om het geschut van een .44 Magnum te kunnen weren. Mocht dat niet voldoende zijn, kun je enkele opties aanvinken. Zo is het mogelijk om zwaardere bepantsering toe te passen, waardoor de auto ook beschermd is tegen zwaar geschut zoals explosieven en granaten. Ook elektrische deurhendels, pepperspray en bescherming tegen giftige gassen zijn mogelijk. Mocht je de aanval willen openen op het rapaille, zijn er ook ‘poorten’ waardoor je veilig met een pistool kunt terugschieten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Dit is de snelste kogelwerende auto ter wereld (met ingebouwde pepperspray als optie)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Je moet een serieuze diesel hebben wil je een achtervolging winnen van deze politie-EV

Met deze EV kun je straks gestrande Tesla’s op weg helpen

Lucid Air Grand Touring review: Kan de Amerikaanse droom de S-klasse evenaren?

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Soms is de instapper gewoon de beste keuze die je kunt maken

Elektrische auto komt verder dan de fabriek belooft

Fabrikant heeft 1,5 miljard nodig om te overleven

Achter de schermen bij Lucid, de grootste nachtmerrie van Tesla

Je moet een serieuze diesel hebben wil je een achtervolging winnen van deze politie-EV

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

Waarom deze saaie Toyota de beste gepantserde auto is die je kunt kopen

Dartz bouwt een eigen Lamborghini LM002 pick-up met een Urus-motor

De nieuwe Rezvani Beast Mk2, een gepanserde Corvette C8 met 1000 pk

Is dit de nieuwe (elektrische?) gepantserde BMW voor het arrestatieteam?

Deze gepantserde VW Golf GTI heeft zelfs een kogelwerend glazen schuifdak

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Deze automerken weigeren (goede) elektrische auto’s te bouwen en boeken verkooprecord

Wij willen geen Chinese luxemerken, maar in China willen ze die van ons niet

Waarom ‘Full Options’ bij een autoadvertentie eigenlijk altijd een misplaatste opmerking is

Dit spotgoedkope horloge noemen ze ook wel de Toyota Hilux onder de klokjes (en dat is niet alleen positief)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

“Spaanse middenmotor” sluit wel aan bij het recente artikel over ‘rontondes’, maar in dit geval mag de laatste klinker toch écht een ‘e’ zijn.