Deze week stond Elon Musk in Fremont, Californië naast zijn Tesla-fabriek. Wat hij daar deed? De eerste dertig exemplaren van zijn nieuwe Tesla Model 3 overhandigen aan de eerste kopers hiervan. Behalve de Model 3 heb je natuurlijk de bekende Model S en Model X. Tijd om de huidige modellen aan te passen? Zou Elon Musk zelf al gedacht hebben aan een Tesla Model X Dakar?
Met de Model 3 wil Musk de Tesla haalbaar maken voor de grote massa. De prijs in Nederland is nog niet bekend gemaakt, maar deze zal in ieder geval een stuk lager liggen dan de prijzen van zijn grote broers. Van 0 naar 100 km/u doet hij in zo’n 5,1 seconden en er zijn vijf zitplaatsen. Misschien is de Model 3 wel de overgangsauto naar volledig elektrisch rijden.
De Tesla Model X Dakar zoekt de niche op
Maar stel dat je juist niet de grote massa aan wilt spreken. Stel je voor dat je juist volledig wilt specificeren. Specialiseren in de Dakar-niche. Dan kom je terecht bij Mo Aoun en zijn rendering van een te gekke Tesla Model X Dakar.
Hij gebruikt de grootste Tesla als basis voor zijn digitale schets. Zeven zitplaatsen, ei-vorm, je weet het vast wel. Verder is de architectuur hetzelfde als van de Model S: grote accu, elektrische motor, aluminium chassis. Maar elke Model X heeft vierwielaandrijving, dus twee elektrische motoren voor elke as. Perfect voor de Dakar, dachten wij zo.
Kom nou maar niet met flauwe vragen als: waar ga je de elektriciteit vandaan halen in de woestijn? Gewoon niet doen, kijk eens hoe hij eruitziet! (Zonne-energie, trouwens. Duh). Helemaal compleet met brute wielen, een bull bar, stalen trekhaken, led-verlichting boven op de auto en een mand op het dak. Hij heeft zelfs een reservewiel. Hij straalt volledig uit van de modder te houden.
Reacties