
De Porsche 911 GT2 RS is de krachtigste uit de Elfjes-familie. Zijn 3,8-liter biturbomotor (uit de Turbo S) produceert 700 pk. Met zijn 1.470 kilo zal niemand snel klagen over te weinig vermogen voor het gewicht. Alhoewel… Er zijn blijkbaar mensen die vonden dat de Porsche 911 GT2 RS exact 29,7 kilo te zwaar was.
Dan heb je twee opties: je tankt 42,4 liter benzine minder (want benzine weegt 0,7 kilo per liter) óf je harkt 31.414 euro bij elkaar en neemt het Weissach-pakket (dat is inclusief titanium kooi van 3.392 euro). De prijs van een BMW 1-serie, ongeveer.
Je herkent het prijzige pakket aan een koolstofvezel dak (-0,5 kilo) en magnesium wielen (-11,5 kilo). Stabilisator- en koppelstangen van koolstofvezel (-5,3 kilo) en een optionele titanium rolkooi (-12 kilo) snoepen ook een deel van het gewicht af.
Voor de laatste kostbare grammetjes monteert Porsche een lichtgewicht tapijt (-0,2 kilo) en koolstofvezel flippers achter het stuur (-0,2 kilo). Je kunt ook gewoon een boterham minder eten.
Het Weissach-pakket kost dus 1.057,71 euro per verloren kilo. Vergelijkbaar met een liposuctie. Hebben we gehoord. En zo moet een 911 GT2 RS met Weissach-pakket en titanium rolkooi in Nederland maar liefst 384.139 euro opbrengen.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop

‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Bij deze auto’s was de conceptcar veel cooler dan de (teleurstellende) productieversie

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

‘Hoe kort na een snelheidsbord mag de politie eigenlijk flitsen?’

Is het nog goedkoper om via Luxemburg om te rijden voor benzine als je op vakantie gaat?

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan
