
De Porsche 911 GT2 RS is de krachtigste uit de Elfjes-familie. Zijn 3,8-liter biturbomotor (uit de Turbo S) produceert 700 pk. Met zijn 1.470 kilo zal niemand snel klagen over te weinig vermogen voor het gewicht. Alhoewel… Er zijn blijkbaar mensen die vonden dat de Porsche 911 GT2 RS exact 29,7 kilo te zwaar was.
Dan heb je twee opties: je tankt 42,4 liter benzine minder (want benzine weegt 0,7 kilo per liter) óf je harkt 31.414 euro bij elkaar en neemt het Weissach-pakket (dat is inclusief titanium kooi van 3.392 euro). De prijs van een BMW 1-serie, ongeveer.
Je herkent het prijzige pakket aan een koolstofvezel dak (-0,5 kilo) en magnesium wielen (-11,5 kilo). Stabilisator- en koppelstangen van koolstofvezel (-5,3 kilo) en een optionele titanium rolkooi (-12 kilo) snoepen ook een deel van het gewicht af.
Voor de laatste kostbare grammetjes monteert Porsche een lichtgewicht tapijt (-0,2 kilo) en koolstofvezel flippers achter het stuur (-0,2 kilo). Je kunt ook gewoon een boterham minder eten.
Het Weissach-pakket kost dus 1.057,71 euro per verloren kilo. Vergelijkbaar met een liposuctie. Hebben we gehoord. En zo moet een 911 GT2 RS met Weissach-pakket en titanium rolkooi in Nederland maar liefst 384.139 euro opbrengen.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De Porsche 911 GT2 RS Clubsport van Max Verstappen staat te koop

‘De hybride Porsche 911 GT2 RS krijgt een turbo die de accu oplaadt’

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Mercedes deelt sneertje uit aan Porsche

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Deze functie ‘die iedereen haat’ in de auto gaat eindelijk opgelost worden (in de VS)

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?
