Zoals je misschien al weet, (of misschien nog niet) heeft de Volkswagen groep de rechten voor de merknaam Scout in handen. Volkswagen nam de rechten over van International Harvester, een Amerikaans bedrijf dat in de jaren zestig en zeventig SUV’s en landbouwvoertuigen bouwde. Ze willen de modelnaam Scout nu gebruiken als merknaam om elektrische SUV’s en pick-ups te verkopen.

Volkswagen lanceerde deze week de website van het merk, waardoor we het een en ander te weten komen. Qua vormgeving lijkt het nieuwe merk terug te grijpen naar de hoogtijdagen van International Harvester. Het lettertype is oldschool en alle beelden krijgen een retro-filtertje. Zie bijvoorbeeld het screenshot hieronder.

Op de andere kanalen zoals Facebook of Linkedin plaatst het merk ook mooie vergezichten van Typisch Amerikaanse landschappen. De elektrische SUV’s en pick-ups worden in de VS ontworpen en zijn ook alleen bedoeld voor het thuisland. Ze willen dus maximaal inzetten op de patriotten, dat is duidelijk.

De kans is dus klein dat je hier ooit een nieuwe Scout gaat tegenkomen. Op de website staan wat schetsen van de nieuwe modellen. Ze lijken qua design geïnspireerd te zijn op de oude auto’s van het merk, maar dan ongetwijfeld met een nieuwe draai. Naast de nieuwe website heeft het nieuwe merk een eigen forum waar Scout-fans bij elkaar kunnen komen.

Het nieuwe Scout krijgt vorm

‘Schoon, stoer en intuïtief. De nieuwe Scout-website geeft consumenten een glimp van de toekomstige branding en de ontwerprichting van het bedrijf. De website laat een eerlijke stijl zien en heeft een intuïtieve gebruikersomgeving waar je gemakkelijk doorheen navigeert’, schrijft het merk. Dit is vast geen sneer naar het infotainmentsysteem van Volkswagen. Heus.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)