Droog Moto 12 is een vette fiets

Overleef het einde der tijden op je apocalyps-Kawa

Foto('s): Droog MotoDroog Moto 12 vette fiets
Foto('s): Droog MotoDroog Moto 12 vette fiets
Foto('s): Droog MotoDroog Moto 12 vette fiets
Foto('s): Droog MotoDroog Moto 12 vette fiets
Droog Moto 12 vette fiets
Droog Moto 12 vette fiets
Droog Moto 12 vette fiets
Droog Moto 12 vette fiets

Op een dag houdt alles op, en dan moet je maar zien te zorgen dat je jezelf kunt redden. Een custom-motorfiets met noppenbanden kan je daar wellicht bij helpen. Mits er tussen de brandende ruïnes van onze beschaving nog een beetje benzine te vinden is natuurlijk. Nu kost ie 13.000 euro. Straks ruil je ‘m tegen een slof sigaretten.

Klaar voor de apocalyps

Eén ding is zeker: aan een snel en heftig racer­tje heb je in zo’n geval weinig meer. Over afgebrokkelde wegen bezaaid met doodshoofden is het op een supersportfiets nu eenmaal niet makkelijk om aan kwaadwillenden te ontsnappen. Bij Droog Moto zijn ze die situatie liever voor en pakken ze je Kawasaki Ninja 650 bij voorbaat aan om hem, in hun woorden, ‘klaar te maken voor een hedendaagse apocalyps’.

Droog Moto bestaat uit een echtpaar dat zichzelf M. en E. noemt en op de foto’s op hun eigen site in ieder geval nooit hun helm afzet (waar kennen we bij TG dat gedrag toch van?). Sinds 2016 verbouwen ze verschillende soorten motoren tot strakke, minimalistische urban warriors en ruige overlevingsfietsen. Dit is alweer hun twaalfde ­creatie, toepasselijk Droog Moto 12 genaamd.

Was de Droog Moto 12 echt een Ninja?

‘De felste parallel twin op de weg’, zo beschrijven zijn makers hem. Wij hadden er persoonlijk een andere slogan aan gehangen, zoals ‘Ja, dit was écht ooit een Kawasaki Ninja’. De gladde hogesnelheidsbasis is er met geen mogelijkheid meer in te ­herkennen.

Droog verbouwde de voorwielophanging en monteerde een zelfgemaakt subframe, aluminium inserts voor de wielen, een nieuw stuur en hun eigen, ogenschijnlijk door de tijd geteisterde tank. Technisch werd de Ninja met rust gelaten, al ­werden er wel een betere radiateur en een ­custom uitlaat gemonteerd. De TKC80-banden completeren de look en zorgen voor een goede wegligging in Mad Max-achtige omgevingen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken