Als onze inbox ‘pling!’ doet en Citroën of DS in beeld verschijnt, weten we hoe laat het is: tijd om de ramen open te zetten en alle gebakken lucht naar buiten te laten.
De Nederlandse Design Director Ivo Groen zegt: ‘Als kleine jongen kon ik uren gefascineerd kijken naar een Snoek, en ik heb geprobeerd die passie voor techniek, avant-gardisme en kwaliteit terug te laten komen in het design van de DS 7 Crossback.’ Geprobeerd, juist. Iemand is opgegroeid met het motto: ‘meer dan je best kun je niet doen.’ We zeggen niet dat de DS 7 Crossback lelijk is. Integendeel. En we vermoeden dat Mark Lichte het daarmee eens is.
Nog een citaatje uit het persbericht dan maar? ‘In alle fases van het ontwerpproces hebben we gestreefd naar een ontwerp dat verfijning, perfectie en technische knowhow uitstraalt. Het resultaat is een karakteristieke auto met ideale proporties. Het is een perfecte mix van kracht en sensualiteit.’ Logisch.
Kun je ook nog wat nuttigs vertellen over de DS 7 Crossback?
Op pagina vier van de dertien (5.119 woorden van dit soort quatsch) komen we iets tegen dat lijkt op een motorspecificatie. De DS 7 Crossback komt als plug-in hybride met 300 pk en vierwielaandrijving. Liever niet stekkeren? Dan zijn er benzineversies met 130, 180 en 225 pk. Dieselaars krijgen keuze uit 130 en 180 pk. En dat voor een auto van 4,57 meter lang en 1,89 meter breed. We zijn erg benieuwd naar het gewicht van de DS 7 Crossback. Je moet hoe dan ook geen haast hebben.
Verder propt DS de Zeven vol met allerhande technologie. Een camera met nachtmodus, automatisch inparkeerfunctie, semi-zelfrijdende functies en andere bemoeial-systemen. Je kent het wel. De plug-in hybride komt in het voorjaar van 2019. Wanneer de rest komt is nog niet bekend. De nieuwe DS 7 Crossback wordt in maart gepresenteerd op de autosalon van Genève.
Reacties