
Kijk maar even goed, want zo ga je ze vanaf volgend jaar waarschijnlijk niet meer nieuw zien. Door de achterbank te verwijderen en een gesloten laadruimte in de G-klasse te bouwen, komt deze Mercedes in aanmerking voor het grijs kenteken. Daardoor is het niet alleen officieel een bedrijfsauto, maar hoeft de eigenaar (áls het een ondernemer is) geen BPM te lappen.
Dat maakt dit enerzijds een zeer goedkope G-klasse, maar ook de duurste bedrijfsauto die je momenteel kunt kopen. Als jij nu naar de dealer gaat voor een nieuwe Mercedes-AMG G 63, dan ben je minimaal 304.709 euro kwijt. Dit exemplaar met ruim 3.000 kilometer op de teller mag al mee voor 209.000 euro. Die ton korting is dus niet alleen afschrijving, maar is te danken aan het gebrek aan BPM.
Deze G-klasse blijft belastingvrij voor de ondernemer
Deze G-klasse behoudt ook volgend jaar zijn korting, maar hetzelfde trucje geldt volgend jaar niet meer voor nieuwe modellen: de regels veranderen en voor bedrijfswagens op diesel en benzine moet er in 2025 BPM betaald worden. Dat scheelt voor ondernemers dus bijna 100.000 euro. Particulieren komen sowieso niet in aanmerking voor deze korting.
De duurste bedrijfsauto van Nederland heeft een 4,0-liter V8-motor met twee turbo’s. Deze is goed voor 585 pk en een 0-100-tijd van 4,4 seconden. De topsnelheid is nog altijd hoger dan die van een Volkswagen Transporter, maar misschien niet zo hoog als je zou verwachten: 220 km/u. Overigens staat er nog wel een te koop die duurder is in Nederland, maar die moet nog omgebouwd worden. Deze G-klasse staat bij DvH Automotive in Dirksland, mocht je de snelste hovenier van Nederland willen worden.
Eén reactie op “Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Is dit het begin van het einde voor de trajectcontroles in België?

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ook voor de ondernemer geld, wil je er privé mee rijden moet je bijtelling betalen.
Elk jaar 25% van de catalogusprijs bij je inkomen optellen en daar belasting over betalen.
Bij een auto van €300.000 is dat €75.000
42% inkomstenbelasting, kost je grofweg €2750,- per maand