
Kijk maar even goed, want zo ga je ze vanaf volgend jaar waarschijnlijk niet meer nieuw zien. Door de achterbank te verwijderen en een gesloten laadruimte in de G-klasse te bouwen, komt deze Mercedes in aanmerking voor het grijs kenteken. Daardoor is het niet alleen officieel een bedrijfsauto, maar hoeft de eigenaar (áls het een ondernemer is) geen BPM te lappen.
Dat maakt dit enerzijds een zeer goedkope G-klasse, maar ook de duurste bedrijfsauto die je momenteel kunt kopen. Als jij nu naar de dealer gaat voor een nieuwe Mercedes-AMG G 63, dan ben je minimaal 304.709 euro kwijt. Dit exemplaar met ruim 3.000 kilometer op de teller mag al mee voor 209.000 euro. Die ton korting is dus niet alleen afschrijving, maar is te danken aan het gebrek aan BPM.
Deze G-klasse blijft belastingvrij voor de ondernemer
Deze G-klasse behoudt ook volgend jaar zijn korting, maar hetzelfde trucje geldt volgend jaar niet meer voor nieuwe modellen: de regels veranderen en voor bedrijfswagens op diesel en benzine moet er in 2025 BPM betaald worden. Dat scheelt voor ondernemers dus bijna 100.000 euro. Particulieren komen sowieso niet in aanmerking voor deze korting.
De duurste bedrijfsauto van Nederland heeft een 4,0-liter V8-motor met twee turbo’s. Deze is goed voor 585 pk en een 0-100-tijd van 4,4 seconden. De topsnelheid is nog altijd hoger dan die van een Volkswagen Transporter, maar misschien niet zo hoog als je zou verwachten: 220 km/u. Overigens staat er nog wel een te koop die duurder is in Nederland, maar die moet nog omgebouwd worden. Deze G-klasse staat bij DvH Automotive in Dirksland, mocht je de snelste hovenier van Nederland willen worden.
Eén reactie op “Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Mercedes CLA Shooting Brake: station die 761 km op een volle accu haalt

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Flitsapps zijn in deze Europese vakantielanden verboden (en kun je er dus een boete krijgen)

Waarom je vooral in de nacht goed moet op letten op de snelwegen rond Apeldoorn

Ook voor de ondernemer geld, wil je er privé mee rijden moet je bijtelling betalen.
Elk jaar 25% van de catalogusprijs bij je inkomen optellen en daar belasting over betalen.
Bij een auto van €300.000 is dat €75.000
42% inkomstenbelasting, kost je grofweg €2750,- per maand