
Kijk maar even goed, want zo ga je ze vanaf volgend jaar waarschijnlijk niet meer nieuw zien. Door de achterbank te verwijderen en een gesloten laadruimte in de G-klasse te bouwen, komt deze Mercedes in aanmerking voor het grijs kenteken. Daardoor is het niet alleen officieel een bedrijfsauto, maar hoeft de eigenaar (áls het een ondernemer is) geen BPM te lappen.
Dat maakt dit enerzijds een zeer goedkope G-klasse, maar ook de duurste bedrijfsauto die je momenteel kunt kopen. Als jij nu naar de dealer gaat voor een nieuwe Mercedes-AMG G 63, dan ben je minimaal 304.709 euro kwijt. Dit exemplaar met ruim 3.000 kilometer op de teller mag al mee voor 209.000 euro. Die ton korting is dus niet alleen afschrijving, maar is te danken aan het gebrek aan BPM.
Deze G-klasse blijft belastingvrij voor de ondernemer
Deze G-klasse behoudt ook volgend jaar zijn korting, maar hetzelfde trucje geldt volgend jaar niet meer voor nieuwe modellen: de regels veranderen en voor bedrijfswagens op diesel en benzine moet er in 2025 BPM betaald worden. Dat scheelt voor ondernemers dus bijna 100.000 euro. Particulieren komen sowieso niet in aanmerking voor deze korting.
De duurste bedrijfsauto van Nederland heeft een 4,0-liter V8-motor met twee turbo’s. Deze is goed voor 585 pk en een 0-100-tijd van 4,4 seconden. De topsnelheid is nog altijd hoger dan die van een Volkswagen Transporter, maar misschien niet zo hoog als je zou verwachten: 220 km/u. Overigens staat er nog wel een te koop die duurder is in Nederland, maar die moet nog omgebouwd worden. Deze G-klasse staat bij DvH Automotive in Dirksland, mocht je de snelste hovenier van Nederland willen worden.
Eén reactie op “Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Volkswagen leende een ‘eng’ trucje van 500 jaar geleden voor de koplampen van deze goedkope VW

In Duitsland waarschuwen ze voor ‘nieuwe boetemethode’ (en dat is voor Nederland best grappig)

Huis te duur? Blijkbaar kun je langs de snelweg gratis wonen in Nederland

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

De overheid zoekt 24.000 (!) nieuwe auto’s, waaronder misschien weer Porsches

Ook voor de ondernemer geld, wil je er privé mee rijden moet je bijtelling betalen.
Elk jaar 25% van de catalogusprijs bij je inkomen optellen en daar belasting over betalen.
Bij een auto van €300.000 is dat €75.000
42% inkomstenbelasting, kost je grofweg €2750,- per maand