
Kijk maar even goed, want zo ga je ze vanaf volgend jaar waarschijnlijk niet meer nieuw zien. Door de achterbank te verwijderen en een gesloten laadruimte in de G-klasse te bouwen, komt deze Mercedes in aanmerking voor het grijs kenteken. Daardoor is het niet alleen officieel een bedrijfsauto, maar hoeft de eigenaar (áls het een ondernemer is) geen BPM te lappen.
Dat maakt dit enerzijds een zeer goedkope G-klasse, maar ook de duurste bedrijfsauto die je momenteel kunt kopen. Als jij nu naar de dealer gaat voor een nieuwe Mercedes-AMG G 63, dan ben je minimaal 304.709 euro kwijt. Dit exemplaar met ruim 3.000 kilometer op de teller mag al mee voor 209.000 euro. Die ton korting is dus niet alleen afschrijving, maar is te danken aan het gebrek aan BPM.
Deze G-klasse blijft belastingvrij voor de ondernemer
Deze G-klasse behoudt ook volgend jaar zijn korting, maar hetzelfde trucje geldt volgend jaar niet meer voor nieuwe modellen: de regels veranderen en voor bedrijfswagens op diesel en benzine moet er in 2025 BPM betaald worden. Dat scheelt voor ondernemers dus bijna 100.000 euro. Particulieren komen sowieso niet in aanmerking voor deze korting.
De duurste bedrijfsauto van Nederland heeft een 4,0-liter V8-motor met twee turbo’s. Deze is goed voor 585 pk en een 0-100-tijd van 4,4 seconden. De topsnelheid is nog altijd hoger dan die van een Volkswagen Transporter, maar misschien niet zo hoog als je zou verwachten: 220 km/u. Overigens staat er nog wel een te koop die duurder is in Nederland, maar die moet nog omgebouwd worden. Deze G-klasse staat bij DvH Automotive in Dirksland, mocht je de snelste hovenier van Nederland willen worden.
Eén reactie op “Dit is de duurste bedrijfsauto van Nederland (en het is niet wat je verwacht)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Kleine G-klasse op komst, maar als je haast hebt kun je deze kopen (voor heel veel geld)

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Heeft de politie echt de klopjacht geopend op dikke G-klasses in Nederland?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Je kunt nu een Mercedes G-klasse van Lego kopen voor een zacht prijsje

De Mercedes G-klasse doet met zijn facelift een poging om aerodynamisch te zijn

De Brabus 900 Deep Blue is een G-Wagon met een bijpassend bootje en horloge

Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up

Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn

De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

ANWB waarschuwt: dit moet je niet meer doen bij de Nederlandse grens (al lijkt het een slim idee)

De BMW M5 is op een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Ook voor de ondernemer geld, wil je er privé mee rijden moet je bijtelling betalen.
Elk jaar 25% van de catalogusprijs bij je inkomen optellen en daar belasting over betalen.
Bij een auto van €300.000 is dat €75.000
42% inkomstenbelasting, kost je grofweg €2750,- per maand