
Het zal je niets verbazen dat Brabus heeft besloten om nóg een Mercedes-AMG G 63 te voorzien van een flinke beurt. Deze keer pakken de Duitse verbouwers met nog meer uit dan alleen een gekietelde Geländewagen. Bij het ‘Deep Blue‘-pakket van de Brabus 900 G-Wagon hoort een boot met twee V8-motoren en een horloge van Panerai, allemaal zo blauw als de oceaan.
‘Stijlvol, elegant, tijdloos – net als de zee’, zo omschrijft Brabus de gepimpte G-klasse. Net als bij de andere Brabus 900-modellen ligt voorin de ‘Brabus Rocket 900‘-motor: een 4,5-liter V8-motor met twee nieuwe turbo’s. Samen zijn die goed voor een vermogen van 900 pk en een koppel van 1.250 Nm. Een sprintje van 0 naar 100 km/u doet de Brabus in 3,7 seconden en de topsnelheid is gelimiteerd op 280 km/u. En dat met een gewicht van 2.500 kilo en de stroomlijn van een blok beton.
Dankzij al het koolstofvezel is de Mercedes-AMG G 63 tien centimeter breder dan een gewone G. Daarnaast staat hij op 24-inch lichtmetalen velgen die afgewerkt zijn in een glanzende zwarte kleur. Dankzij de veersets van KW kan de rijhoogte met 4,5 centimeter toenemen. Ook de uitlaat, die aan de zijkant zit, is nieuw en nu gemaakt van roestvrijstaal. Als je goed je best doet, lichten de pijpjes een beetje op zoals op de foto’s hierboven.
De Deep Blue boot en Panerai horloge
Om je diep blauwe collectie compleet te hebben, dien je dus ook de speedboot en het horloge aan te schaffen. De boot komt in het rijtje van Shadow 900-modellen. Dat wil zeggen dat hij twee 4,6-liter V8-motoren krijgt van ieder 450 pk. Daarmee haalt de speedboot een topsnelheid van 60 knopen, wat gelijk staat aan 111 km/u. Best hard op water. De boot meet elf meter en weegt 4.100 kilo.
Dan nog het horloge. Dat is de Panerai Submersible S Brabus Blue Shadow Edition, zoals ie volledig heet. En die krijgt dezelfde blauwe kleur op de wijzers. In het donker geven die wijzers licht. Panerai maakt er maar 200 en je kunt het horloge ook los kopen trouwens, voor 49.000 euro inclusief belastingen. Wil je het hele pakket van auto, boot en klokje bij elkaar hebben? Dan ben je ongeveer 1,1 miljoen euro kwijt. En daar komt dan nog belasting bij. Oef.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear




Brabus maakt de Mercedes-AMG G 63 4×4-2 nog monstelijker


Kledingmerk Moncler ontwerpt een gewatteerde jas voor de Mercedes G-klasse



Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up


Nederlandse dealer verkoopt maar liefst zes (!) nieuwe Mercedes G-klasse 4×4-2’s


Winterproof: Deze Mercedes G-klasse kreeg rupsbanden voor in de sneeuw


De nieuwe Mercedes-AMG C 63 zonder V8-motor is ook nog duurder


Waarom deze diesel-Mercedes in slechts twee jaar tijd 370.000 (!) kilometer reed


Mercedes C 200 Estate review: Waarom niet gewoon de PHEV?



Mercedes G-Klasse pakt de stoep om file te omzeilen, maar krijgt karma


De nieuwe Mercedes E-klasse is een knappe taxi van de toekomst


Mercedes-Maybach EQS SUV is de eerste volledig elektrische Maybach


De eerste (grote) schepen varen in Noorwegen heel snel al op waterstof


Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord


Schepen in EV-land Noorwegen weigeren elektrische auto’s wegens brandgevaar


De Candela C-8 is een elektrische boot met batterijen van Polestar


Dit nieuwe cruiseschip heeft een kartbaan met drie verdiepingen (en uitzicht op zee)


Deze Tecnomar Evo 130 heeft twee V12-motoren en 1.800 pk (en een teleurstellende topsnelheid)



Amerikaanse tuner bouwt Mercedes-AMG G 63 om tot pick-up


Dealer verliest in één keer 4 miljoen met 75 Mercedes G 63’s die plots veel minder waard zijn


De Mercedes-AMG G 63 55 Edition viert 55 jaar AMG


Dikke combo: Mercedessen in China Blauw


Chris Harris Drives: Best of Mercedes


Mercedes-AMG G 63 crasht in Rusland


Charles Leclerc jaagt in Ferrari 488 Pista Spider op dieven die zijn horloge hebben gestolen


Bugatti Carbone Limited Edition is de eerste koolstofvezel smartwatch


Echt waar: TAG Heuer brengt speciale Formule 1 Mario Kart-horloges uit


Dit Bugatti-horloge eert de zoon van de oprichter


Bovet Battista: meer bewegende delen dan de auto


Rolls-Royce en Bovet: horloges voor bij je Boat Tail



Brabus maakt de Mercedes-AMG G 63 4×4-2 nog monstelijker


Bij de Brabus 1300 R Edition 23 voegt de tuner géén vermogen toe


De Brabus 600 Masterpiece krijgt een heftig interieur en flink prijskaartje


Brabus P 900 Rocket Edition gaat laag, lager, laagst (met 900 pk!)


Brabus 850 XL verschijnt opnieuw bij Domeinen, dit keer met extra schade


De nieuwste boot van Brabus heeft 900 pk en is perfect voor slechteriken


BMW iX5 Hydrogen review: Hoe rijdt de waterstofauto van BMW?


De Touareg heeft nu een lichtgevend VW-logo en komt als V6 naar Nederland


Nio EL7 review: Heeft de premium-SUV uit China kans van slagen?


The Landrovers Panterra Lion review: Hoe rijdt de elektrische Defender uit Nederland?


Zelfs als je het geld zou hebben, mag jij deze speciale Urus niet kopen van Lamborghini


Aston Martin viert nu al dit F1-jaar met deze DBX 707 AMR23 Edition


Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets


Deze Huracán Super Trofeo met 1.200 pk is helemaal straatlegaal


Utrecht zet lawaaiflitspalen neer, maar herriemakers hebben (nog) niets te vrezen


Deze drempel is de grootste nachtmerrie van deelnemers bij een auto-evenement


Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?


Voor deze enorme Rezvani Tank betaal je minder BPM dan een instap-Golf


Je wilt over 11 uur een pizza eten in Milaan, welke auto kies je?


Dit zijn leuke dingen die mensen wel vaker mogen doen in het verkeer


Kooptip: Je ziet vast wel wie de vorige eigenaar was van deze ‘super dikke Audi’


De nieuwe Volkswagen ID. Buzz voor 7 personen is de versie die je wilt


Deze Lancia Delta Evo-rallyauto is volledig elektrisch (0-100 in 1,8 s)


Reacties