
Een SUV is volgens velen de oplossing voor alles. Ze zijn groot, comfortabel, veilig, hebben veel kracht en ze kunnen (voor de twee kopers die dat daadwerkelijk doen) prima door de modder ploeteren. Ze zijn dan ook niet aan te slepen.
Fout. Of tenminste: technisch gezien klopt het bovenstaande. Maar wat je nodig hebt, is helemaal geen SUV, maar een hoge stationwagen. Bijvoorbeeld de Audi A6 Allroad, of een van de Volvo Cross Country-modellen, of zelfs de Mercedes E-klasse All-Terrain.
Laten we die laatste even als voorbeeld nemen. Er is ruimte genoeg voor vijf echte mensen, je hebt een Burmester-audiosysteem, een panoramisch glazen dak en de moderne kwaliteit die je van een Mercedes mag verwachten.
De Mercedes E-klasse All-Terrain staat 29 millimeter hoger op z’n wielen dan een gewone Mercedes E-klasse en overwint de naarste kuilen in de weg. Of een tripje naar de Doemberg. En hij doet dat in alle comfort, dankzij zijn luchtvering.
En misschien nog wel belangrijker: het stigma van een SUV ontbreekt bij de hoge stationwagen. Je kunt ermee onder de radar van a naar b rijden. Een SUV is lomper, zwaarder en voor dat kleine stukje dat je van het asfalt afgaat niet capabeler. Het is dus gewoon zonde.
Meer van TopGear


Geen zorgen: De stationwagen sterft voorlopig nog niet uit bij Volvo

De snelste Volvo’s van dit moment

Volvo V90 T4 R-Design Business Sport: beter dan thuis

Volvo V90 T8 Twin Engine

Volvo V90 Cross Country T6 AWD Pro

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De 240 is na 30+ jaar ingehaald als bestverkochte Volvo ooit – dit is de nieuwe recordhouder

2,5 miljoen bestaande Volvo-klanten krijgen gratis een upgrade voor hun auto

Waarom je nu vrachtwagens kunt spotten met ‘haaientandjes’ op de voorruit

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Deze 4 auto’s van betrouwbare merken zijn verrassend onbetrouwbaar

Als je een sportieve band zoekt voor je auto, kun je deze merken beter overslaan

Waarom je omgevallen pylonnetjes naast de weg in Duitsland nooit moet oprapen

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)
