De subtiele en gepersonaliseerde pinstripe over de lengte van de Phantom is er door een gespecialiseerd vakmens opgezet met een kwast van eekhoornhaar. We zouden graag zien welke obese eekhoorn voor de pinstripe van de eerste Rolls-Royce Cullinan van Nederland is gebruikt.

Deze at geen noten maar Snickers en waste zijn bontje elke dag met Elvive Full Fiber. Zoals je wel vaker in en om een Rolls-Royce hoort: ‘Dat is een dikke lijn’. De oranje streep matcht in ieder geval uitstekend met de oranje sleutel en de oranje accenten in het interieur.

Niet de enige Nederlandse kleur

En oranje is niet de enige oer-Hollands kleur op de eerste Rolls-Royce Cullinan van Nederland. Want de SUV is, uiteraard, grijs. Een kleur die misschien nog kenmerkender is voor ons landje dan oranje. Voor auto’s sowieso. Verder is de Spirit of Ecstasy verlicht. De samensteller koos voor een achterbank en niet twee losse stoelen.

De motor zelf is een herziene versie van de twin-turbo, 6,75-liter V12 uit de Phantom, goed voor 571 pk, maar belangrijker nog: met veel meer koppel, 850 Nm, al bij 1.600 tpm. De transmissie is de zijdezachte, nauwelijks waarneembare achttraps automaat van ZF.

De vanafprijs van de Rolls-Royce Cullinan is 415.225 euro. Als eerste in Nederland in de Rolls-Royce Cullinan rijden? Kost je 520.450 euro bij importeur Cito Motors. De kilometerstand is 812 kilometer dus geef ‘m maar gerust de stempel ‘nieuw’.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)