
Een geinig verhaal van de andere kant van de wereld. In een veldje stond al zes jaar een Ferrari 456 GT met significante schade te verpieteren bij een boerderij toen ene Reuben hem kocht. Voor een prikkie mocht de Ferrari met hem mee naar huis. Twee weken en omgerekend nog geen 8.000 euro later stond er een rijdende Ferrari, maar niet meer met een V12.
Reuben maakte een vuurspuwende driftauto van de 456 GT. De Ferrari kreeg een buizenframe als neus waarin hij een wankelmotor van Mazda legde en binnenin plaatste de handige klusser een rolkooi en kuipstoelen. Misschien niet de droom van elke purist, maar het is een beter lot dan nog eens zes jaar wegroesten in een veldje.
Daar was Ferrari het niet mee eens. De hoge piefen in Modena stuurden een stop-hou-op-brief (een hobby van de Italianen) naar de Nieuw-Zeelander met de vraag of hij hun merknaam niet wil besmeuren. Als reactie maakte Reuben een geniale excuusvideo (3:30), waar het sarcasme van afdruipt. Of Ferrari vervolgstappen gaat ondernemen, is niet bekend.
Update: Een storm in een glas water, zo meldt The Drive. Ferrari schijnt nooit een brief gestuurd te hebben. Ga maar weer verder met waarmee je bezig was.
Ferrari is boos op Ferrari met wankelmotor
Meer van TopGear


Nieuw: TopGear Ferrari Special!

Verkrachte Ferrari

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De topsnelheid van de snelste Tesla ooit is 72 km/u lager dan voorheen (en zo komt dat)

‘Mag je een lampje aanzetten in de auto tijdens het rijden of je krijg je dan echt een boete?’

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Nice, but as an 456 owner i prefer the V12, eventhough i thought about it to converting it onto lpg,