
Een geinig verhaal van de andere kant van de wereld. In een veldje stond al zes jaar een Ferrari 456 GT met significante schade te verpieteren bij een boerderij toen ene Reuben hem kocht. Voor een prikkie mocht de Ferrari met hem mee naar huis. Twee weken en omgerekend nog geen 8.000 euro later stond er een rijdende Ferrari, maar niet meer met een V12.
Reuben maakte een vuurspuwende driftauto van de 456 GT. De Ferrari kreeg een buizenframe als neus waarin hij een wankelmotor van Mazda legde en binnenin plaatste de handige klusser een rolkooi en kuipstoelen. Misschien niet de droom van elke purist, maar het is een beter lot dan nog eens zes jaar wegroesten in een veldje.
Daar was Ferrari het niet mee eens. De hoge piefen in Modena stuurden een stop-hou-op-brief (een hobby van de Italianen) naar de Nieuw-Zeelander met de vraag of hij hun merknaam niet wil besmeuren. Als reactie maakte Reuben een geniale excuusvideo (3:30), waar het sarcasme van afdruipt. Of Ferrari vervolgstappen gaat ondernemen, is niet bekend.
Update: Een storm in een glas water, zo meldt The Drive. Ferrari schijnt nooit een brief gestuurd te hebben. Ga maar weer verder met waarmee je bezig was.
Ferrari is boos op Ferrari met wankelmotor
Meer van TopGear


Nieuw: TopGear Ferrari Special!

Verkrachte Ferrari

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Mazda boekt doorbraak en komt binnenkort met de ‘ultieme verbrandingsmotor’ die extreem efficiënt is

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Nice, but as an 456 owner i prefer the V12, eventhough i thought about it to converting it onto lpg,