
Als we de Ferrari Roma geen Portofino met een vast dak mogen noemen, dan zullen we dit ook maar niet de cabrioversie van de Roma noemen. Je kijkt naar de nieuwe Ferrari Portofino M, de performance-versie van Ferrari’s 2+2-cabrio. De ‘M’ staat voor Modificata, waar Ferrari opgepepte versies mee aanduidt. Soms dan, want soms noemen ze zo’n versie ‘Speciale’ of ‘Handling Speciale’.
De 3,9-liter V8 produceert nu 620 pk, wat niet alleen 20 pk meer is dan de reguliere Portofino, maar ook precies zoveel is als in de Roma. Ondanks zijn extra gewicht (want cabrio, snap je?) is de Portofino M met 3,35 seconden slechts 0,05 seconden langzamer naar de 100 dan de Roma. De 0-200-tijd is 9,8 seconden en de topsnelheid is meer dan je nodig hebt in een cabriolet: hoger dan 320 km/u.
Ook nieuw voor de Ferrari Portofino M is de achttraps versnellingsbak en race-stand op de manettino-knop aan het stuur. Naast een Race-modus (voor het eerst op deze open GT) biedt de cabrio een Sport-modus, een Comfort-modus, een modus voor bij nat weer en een modus waarbij alle systemen uitgaan. Bovendien ziet hij er sportiever uit dankzij ander bumperwerk.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De snelste Ferrari’s van dit moment

Novitec Ferrari Portofino is krachtiger dan de Enzo

Ferrari Portofino

Ferrari Portofino: de nieuwe GT uit Maranello

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
