
Als we de Ferrari Roma geen Portofino met een vast dak mogen noemen, dan zullen we dit ook maar niet de cabrioversie van de Roma noemen. Je kijkt naar de nieuwe Ferrari Portofino M, de performance-versie van Ferrari’s 2+2-cabrio. De ‘M’ staat voor Modificata, waar Ferrari opgepepte versies mee aanduidt. Soms dan, want soms noemen ze zo’n versie ‘Speciale’ of ‘Handling Speciale’.
De 3,9-liter V8 produceert nu 620 pk, wat niet alleen 20 pk meer is dan de reguliere Portofino, maar ook precies zoveel is als in de Roma. Ondanks zijn extra gewicht (want cabrio, snap je?) is de Portofino M met 3,35 seconden slechts 0,05 seconden langzamer naar de 100 dan de Roma. De 0-200-tijd is 9,8 seconden en de topsnelheid is meer dan je nodig hebt in een cabriolet: hoger dan 320 km/u.
Ook nieuw voor de Ferrari Portofino M is de achttraps versnellingsbak en race-stand op de manettino-knop aan het stuur. Naast een Race-modus (voor het eerst op deze open GT) biedt de cabrio een Sport-modus, een Comfort-modus, een modus voor bij nat weer en een modus waarbij alle systemen uitgaan. Bovendien ziet hij er sportiever uit dankzij ander bumperwerk.
Meer van TopGear


De snelste Ferrari’s van dit moment

Novitec Ferrari Portofino is krachtiger dan de Enzo

Ferrari Portofino

Ferrari Portofino: de nieuwe GT uit Maranello

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje
