
Als we de Ferrari Roma geen Portofino met een vast dak mogen noemen, dan zullen we dit ook maar niet de cabrioversie van de Roma noemen. Je kijkt naar de nieuwe Ferrari Portofino M, de performance-versie van Ferrari’s 2+2-cabrio. De ‘M’ staat voor Modificata, waar Ferrari opgepepte versies mee aanduidt. Soms dan, want soms noemen ze zo’n versie ‘Speciale’ of ‘Handling Speciale’.
De 3,9-liter V8 produceert nu 620 pk, wat niet alleen 20 pk meer is dan de reguliere Portofino, maar ook precies zoveel is als in de Roma. Ondanks zijn extra gewicht (want cabrio, snap je?) is de Portofino M met 3,35 seconden slechts 0,05 seconden langzamer naar de 100 dan de Roma. De 0-200-tijd is 9,8 seconden en de topsnelheid is meer dan je nodig hebt in een cabriolet: hoger dan 320 km/u.
Ook nieuw voor de Ferrari Portofino M is de achttraps versnellingsbak en race-stand op de manettino-knop aan het stuur. Naast een Race-modus (voor het eerst op deze open GT) biedt de cabrio een Sport-modus, een Comfort-modus, een modus voor bij nat weer en een modus waarbij alle systemen uitgaan. Bovendien ziet hij er sportiever uit dankzij ander bumperwerk.
Meer van TopGear


De snelste Ferrari’s van dit moment

Novitec Ferrari Portofino is krachtiger dan de Enzo

Ferrari Portofino

Ferrari Portofino: de nieuwe GT uit Maranello

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
