
Als we de Ferrari Roma geen Portofino met een vast dak mogen noemen, dan zullen we dit ook maar niet de cabrioversie van de Roma noemen. Je kijkt naar de nieuwe Ferrari Portofino M, de performance-versie van Ferrari’s 2+2-cabrio. De ‘M’ staat voor Modificata, waar Ferrari opgepepte versies mee aanduidt. Soms dan, want soms noemen ze zo’n versie ‘Speciale’ of ‘Handling Speciale’.
De 3,9-liter V8 produceert nu 620 pk, wat niet alleen 20 pk meer is dan de reguliere Portofino, maar ook precies zoveel is als in de Roma. Ondanks zijn extra gewicht (want cabrio, snap je?) is de Portofino M met 3,35 seconden slechts 0,05 seconden langzamer naar de 100 dan de Roma. De 0-200-tijd is 9,8 seconden en de topsnelheid is meer dan je nodig hebt in een cabriolet: hoger dan 320 km/u.
Ook nieuw voor de Ferrari Portofino M is de achttraps versnellingsbak en race-stand op de manettino-knop aan het stuur. Naast een Race-modus (voor het eerst op deze open GT) biedt de cabrio een Sport-modus, een Comfort-modus, een modus voor bij nat weer en een modus waarbij alle systemen uitgaan. Bovendien ziet hij er sportiever uit dankzij ander bumperwerk.
Meer van TopGear


De snelste Ferrari’s van dit moment

Novitec Ferrari Portofino is krachtiger dan de Enzo

Ferrari Portofino

Ferrari Portofino: de nieuwe GT uit Maranello

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Met dit slimme trucje van Google Maps bespaar je geld als je met de auto op vakantie gaat

Het CJIB gaat wegens foutje verkeersboetes terugbetalen – deze boetes komen in aanmerking

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Bij jouw volgende auto moet je misschien zelfs extra betalen voor achterlichten
