Onlangs presenteerde Ferrari een nieuw deel van het bedrijventerrein in Maranello. In een speciale gebouwd genaamd de ‘E-Building’ worden waar de fabrikant verbrandingsmotoren, hybride aandrijflijnen en de eerste elektrische Ferrari gaat bouwen. Die auto moet volgend jaar al verschijnen. Wanneer Ferrari in de EV-wereld stapt, hoeft het merk niet zozeer ook elektrisch te gaan racen in de Formule E.

Ferrari-baas Benedetto Vigna zegt tegen TopGear dat hij zich niet zo aangetrokken voelt tot de volledig elektrische raceklasse. ‘We blijven gefocust op Formule 1, omdat we daar veel tractie zien. Formule E is … niet zo leuk. Ik bedoel, de aantrekkingskracht is niet zo sterk. We hebben al veel te doen’, zegt de baas van Ferrari.

Ferrari heeft het inderdaad druk. Denk aan de grote regelverandering van 2026, een zevenvoudig wereldkampioen die nog ingewerkt moet worden en – als de geruchten kloppen – de succesvolste F1-ontwerper aller tijden inlijven. Dat komt allemaal nog naast de druk van een trots land en de succesvolle historie die aan je kleeft met zestien constructeurs- en vijftien coureurstitels.

Hoe zit het met die raceboot van Ferrari?

Naast de focus op de F1 richt Ferrari zich ook (vrij succesvol in Le Mans) op het langeafstandsracen en racen met boten. Jep, Ferrari kiest het ruime sop met een raceboot. Een paar maanden geleden deed Ferrari wat nieuwsgierig over een aankondiging. Later bleek uit onderstaande video dat Ferrari met een performance-yacht gaat racen. Dat is voorlopig ook het enige dat we over de raceboot weten. Wij hopen op een V12-superboot die het monster van Loch Ness schrik aan kan jagen met zijn inductiegeluid.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear